Systemspecialist till en av Sveriges ledande kapitalförvaltningar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en spännande utmaning som systemspecialist hos en framstående kapitalförvaltning?

Vi söker efter dig med stark passion och målmedvetenhet för finansiella system och finansmarknaden. I denna roll har du stor möjlighet till att forma framtidens system inom kapitalförvaltning.

Arbetsbeskrivning

Som en viktig del av bolagets utvecklingsteam kommer du att leda förändring och nyutveckling samt test av system och dess processer som stödjer bolagets vision. Bolaget tror på kontinuerlig förbättring och samarbete med verksamheten för att säkerställa att lösningar är i linje med marknadens krav och affärsbehov. Bolaget sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Du kommer att bli en nyckelspelare i utvecklingen av SimCorp Dimension, bolagets portföljplattform och strategiska hjärta. Din expertis kommer att kunna påverka förvaltningen och hanteringen av bolagets alla affärsflöden.

Bolaget erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö där du får möjlighet att leda din egna utveckling och hitta inspirerande utmaningar. Du kommer att arbeta både i projekt och med utvecklingsuppdrag utifrån en agil utvecklingsmodell. I ditt team arbetar du tillsammans med dina kollegor som tituleras produktägare och systemspecialister.

Bolaget värnar om sina medarbetare och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner inklusive gruppgemensamt prestationsprogram, frivillig sjukförsäkring, tjänstepension mm.

Kompetens & Erfarenhet

Du har erfarenhet från en kapitalförvaltnings olika affärsflöden med fokus på finanssystem. Erfarenhet av SimCorp Dimension är meriterande, dock inte ett krav. Du drivs av förändring, trivs i en dynamisk arbetsmiljö och strävar efter att höja graden av automatisering för att på så vis sänka den operationella risken.

Proaktivitet och eget initiativ för att ständigt förädla lösningar är mycket passande för rollen. Du skriver och talar svenska och engelska samt har en relevant akademisk utbildning.

Din framtida chef ställer sig positiv till en öppen dialog och personlig utveckling. Bolaget tror på frihet under ansvar och att teamet är starkast tillsammans. Bolaget uppmuntrar till eget driv och initiativ samtidigt som det är viktigt att trivas och ha roligt på jobbet.

Om du tycker att detta låter som en tjänst för dig,
Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar bolaget med rekryteringskonsult Åsa Ollert på Capega. Då kandidater kommer att presenteras löpande ser vi gärna att du vid intresse ansöker per omgående. Vid frågor om tjänsten tveka inte att höra av er till asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2024

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024