Systemspecialist till Kammarkollegiet

Systemspecialist till Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Har du flerårig erfarenhet som systemspecialist i Aptic Collect, då kan vi erbjuda dig en nyinrättad tjänst med stor möjlighet att själv påverka rollen, i en trevlig arbetsgrupp med högt engagemang och prestigelöshet!

IT-enheten ingår i avdelningen för Utveckling- och digitalisering, som driver verksamhetens interna utveckling och leder myndighetens digitalisering. Enheten består av 12 medarbetare som ansvarar för all operativ IT-verksamhet och tillhandahåller tjänster inom projektledning, förvaltningsledning, drift och support för en kärnverksamhet som innefattar ca 350 personer.

Som systemspecialist för Aptic Collect hos oss kommer du att bli en viktig del av gruppen samt bidra till den utvecklingsresa myndigheten befinner sig på.

Arbetsbeskrivning 
Som systemspecialist för Aptic Collect är du placerad på IT-enheten men kommer huvudsakligen att arbeta med Kammarkollegiets Inkassogrupp som består av 11 medarbetare, som hanterar indrivningen av statliga fordringar för drygt 160 uppdragsgivare.

I arbetet ingår såväl installation, support, underhåll och utveckling av systemet. Kammarkollegiet vidareutvecklar kontinuerligt systemet med nya integrationer och funktioner tex Mina Sidor.

Rollen kräver en kombination av teknisk expertis, verksamhetsförståelse och förmåga att utveckla lösningar som möter verksamhetens krav och budget.

Är du vår nya kollega? 
Vi söker dig som uppfyller följande krav:


• Minst 1 års erfarenhet som systemadministratör av Aptic Collect
• Minst 1 års erfarenhet av SQL och databasadministration
• Kunskap/erfarenhet av REST-baserade integrationer mellan system
• Kunskap/erfarenhet av XSLT eller andra filtransformeringsverktyg

Det är meriterande om du har: 


• Erfarenhet av inkassohantering
• Kompetens inom obeståndsrätt
• Erfarenhet inom verksamhetsutveckling

Personliga egenskaper 
För att passa i rollen hos oss bör du ha ett stort engagemang och en vilja att förbättra IT-miljön ur ett driftperspektiv och att ge slutanvändarna en bättre arbetsplats. Du har god samarbetsförmåga, men trivs även med att arbeta självständigt och lösa problem på egen hand. Du planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och har samtidigt ett flexibelt förhållningssätt där du lätt kan ställa om inför ändrade omständigheter.

Som person har du lätt för att ha kontakt med såväl leverantörer som kunder. Då vi är en mindre arbetsgrupp hjälper vi varandra på ett prestigelöst sätt och räds inte för att ta på oss nya arbetsuppgifter och uppdrag.

Vi ser även att du har goda kunskaper både muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 4 oktober 2023.

Kontaktpersoner 
Kjell Franzén, chef IT-enheten, telefon 08 - 700 08 27

Peter von Wowern, chef Processenheten,  08 - 700 07 07

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024