Systemspecialist / Verksamhetsspecialist med erfarenhet av utbildningsad...

Systemspecialist / Verksamhetsspecialist med erfarenhet av utbildningsad...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker nu en systemspecialist / verksamhetsspecialist med erfarenhet av utbildningsadministration.

Uppdragsbeskrivning

Huvuduppgiften är att vara systemspecialist/verksamhetsspecialist för utbildningssystemet SABA och ansvara för att den dagliga aktiviteten fungerar, vilket kan handla om allt ifrån att lägga upp nya utbildningstillfällen, göra mindre justeringar i utbildningarna, rapportera statistik osv. Den andra delen i rollen, som utförs i mån av tid, handlar om att vara ett stöd till kunden gällande utbildningsfrågor. Det kan vara allt från att stötta/coacha chefer som vill göra en ny utbildning, stötta i revideringar av befintliga utbildningar, komma med förslag och idéer kring förbättringar av befintliga utbildningar och att strukturera upp det befintliga utbildningsbiblioteket.

Arbetsuppgifter:
Support - Åtgärda inkommande ärenden
Kontaktperson till leverantören
Lägga upp utbildningar i SABA
Bistå vid framtagande av nya lösningar för utbildningar utifrån kundens behov och önskemål
Stötta verksamheten i att ta fram digitala webbutbildningar i SABA
Bollplank i utbildningsfrågor med fokus på digitala webbutbildningar
Resurs för att utveckla introduktionsutbildningar
Stötta/samarbeta med HR-specialist kompetensförsörjning med fokus på utbildningsfrågor

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i utbildningsmodulen i SABA.
- Aktuell erfarenhet av att arbeta i utbildningsmodulen i SABA (har jobbat i systemet under senaste året).
- Minst 2 års erfarenhet av utbildningsadministration.
- Minst 3 års erfarenhet administrativt arbete.
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Högskoleutbildning inom system och/eller lärande
- Erfarenhet av att ha stöttat i utbildningsfrågor
- Erfarenhet av att ha tagit fram/förbättrat utbildningar, främst webbutbildningar
- Erfarenhet av att ha arbetat inom säkerhetsklassad verksamhet
- Meriterande med erfarenhet av att utforma utbildningar i Articulate


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- Strukturerad - Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
- Relationsskapande- Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Arbetar bra med andra människor, relaterar till andra på ett lyhört och förtroendeingivande sätt.
- Tydlig/kommunikativ - Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
- Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 3 februari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024