OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgssektionen på Tranemo kommun söker en systemadministratör med ett praktiskt sinne och en känsla för detaljer - någon som ser nöjet i att bygga ihop komplexa system, precis som att sätta ihop en möbel från IKEA. Om du tycker om att följa instruktioner noggrant, lösa problem steg för steg och se resultatet av ditt arbete direkt, är detta jobbet för dig!
Genom att implementera, underhålla, förbättra och utveckla våra verksamhetssystem är du som systemstöd med och bygger tillit och en känsla av hanterbarhet och meningsfullhet i verksamheten. Du skapar nytta för våra användare så att de i sin tur kan möta och ge god vård och omsorg åt kommunens medborgare på ett rättssäkert och kvalitativt sätt. Du och dina två kollegor ingår i en administrativ enhet, om totalt 8 medarbetare, som är en stöd- och servicefunktion inom omsorgssektionen.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och goda möjligheter till kompetensutveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemstöd inom omsorgen kommer du att arbeta med förvaltning, drift och utveckling av våra välfärdstekniska produkter. Du har kontakt med systemleverantörer, följer upp våra avtal och stöttar verksamheten i samband med upphandlingar. I dina arbetsuppgifter ingår även, med utgångspunkt från möbelmetaforen:
1. Problemlösning/felsökning/support - när något inte stämmer, är du den som kan läsa "monteringsanvisningen" och hitta den felande delen.
2. Projektledning och implementering av ny välfärdsteknik - när ett nytt rum möbleras säkerställer du att möblerna är stabila, matchar och kompletterar varandra.
3. Dokumentera, utbilda samt uppdatera och utveckla rutiner och processer - här får du chansen att skriva en tydlig manual för hur andra kan montera samma möbel på bästa sätt!
Samverkan löper som en röd tråd genom alla arbetsuppgifter och du kommer att delta i ett flertal nätverk. Vi är en nämnd vilket innebär att omsorgssektionen som verksamhet omfattar funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt äldreomsorg från ansökan till genomförande, debitering och avslut. Vi levererar helhetslösningar!
KVALIFIKATIONER
Företrädesvis har du en utbildning inom IT eller annan inom socialtjänstområdet relevant utbildning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för uppdraget. Du har ett praktiskt handlag, digital kompetens och digitaliseringskompetens.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att arbeta med projektledning, särskilt inom IT, och en förståelse för system- och IT-infrastruktur.
- kunskap om och erfarenhet av att installera olika typer av välfärdsteknik.
- vana av att arbeta med support och att göra felsökningar i digitala lösningar.
- kunskap om och erfarenhet av att dokumentera enligt tillämplig lagstiftning (SoL, LSS HSL, PDL etc).
- kunskap och erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhetsfrågor.
Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har en god samarbets- och initiativförmåga, att du är ansvarskännande och har en stark drivkraft att lösa uppgifter. Du har ett serviceinriktat arbetssätt, är duktig på att planera och strukturera ditt arbete och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
I tjänsten har du nytta av att vara genuint intresserad av att möta och förstå människor. Du är nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas.
Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team, där vi tillsammans bygger en robust och välfungerande IT-miljö en del i taget!
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic