OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att i första hand jobba direkt mot högskolans personal och studenter genom att hantera IT-incidenter via telefonsupport samt "på platsen"-support.
Att jobba främst i 2-linjen support där mer tidskrävande felsökning och åtgärder krävs men även i 1-linjens support vid behov.
Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen.
Vi söker dig som har:
• akademisk examen på lägst kandidatnivå
• flerårig och aktuell erfarenhet av IT-support inom 2-linjens support
• erfarenhet av installation och underhåll av klienter och programvaror
• dokumenterad god och aktuell erfarenhet av helpdeskarbete
• dokumenterad god samarbetsförmåga.
Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen:
• Erfarenhet av installation och underhåll av klienter och programvaror.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem för IT-support, gärna Nilex.
• Dokumenterad erfarenhet från offentlig verksamhet, främst inom högskolesektorn.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
• God förmåga att självständigt planera och organisera arbetet.
• God servicekänsla.
Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas vid dokumenterad erfarenhet från offentlig verksamhet, främst inom högskolesektorn samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Högskolan i Skövde arbetar aktivt med ett förebyggande diskrimineringsarbete för att bibehålla och förbättra en inkluderande arbetsmiljö.
Anställningen är en tillsvidareanställning som omfattar 100 %. Högskolan kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdatum: 2020-03-24
Kontaktuppgifter
Upplysningar om anställningen lämnas av IT-chef Magnus Annerfalk. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00.
Ansökan
Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Där finner du även information om hur din ansökan ska utformas. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:
• Personligt brev
• CV
• Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är Högskolan skyldig att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att utgallras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Biträdande avdelningschef Nadia Björn
0500-44 80 00
SACO-S Anders Johansson
0500-44 80 00
ST Rosa Christiansen
0500-44 80 00
Lärarförbundet Helen Jern
0500-44 80 00
avdelningschef Gunnar Mathiason
0500-44 80 00
bitr. avdelningschef Niklas Torstensson
0500-44 80 00
bitr. professor i datavetenskap Göran Falkman
0500-44 80 00
Avdelningschef Josef Adolfsson
0500-44 80 00
Biträdande professor Dan Högberg
0500-44 80 00
Avdelningschef Kassie Sundin
0500-44 80 00