Systemsupport till Hantverksdata

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Hantverksdata är ett företag med över 40 års erfarenhet av entreprenad- och servicebranschen. Idag är de marknadsledande inom el-, VVS- måleri- och glasbranschen. De har 3500 kunder över hela Sverige och 10 000 användare, samtliga inom Hantverksbranchen. Hantverksdata fortsätter att växa och behöver förstärkning med en supportspecialist till kundsupportgruppen. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med start i juni månad. Här arbetar du i ett företag med öppet och trivsamt arbetsklimat tillsammans med konkurrenskraftiga anställningsvillkor och intressanta arbetsuppgifter. För rätt person finns det god utvecklingspotential inom företaget!

Arbetsuppgifter

För vår kund Hantverksdata söker vi nu en kundfokuserad supportspecialist! Vi söker dig som har stort intresse av affärssystem och av att bygga långsiktiga kundrelationer. Du har någon form av IT-kompetens sedan tidigare och du har även goda ekonomikunskaper. Detta gäller en rekrytering som inleds med 6 månaders provanställning, följt av tillsvidareanställning. Företaget har idag ca 50 anställda och du arbetar i en grupp bestående av 12 personer. Arbetstiderna är 8-17 med placering i Danderyd.

Som supportspecialist på Hantverksdata kommer du att påbörja din anställning med att få utbildning i företagets affärssystem, Entré och i de kringliggande produkterna. Du får en gedigen introduktion för att du därefter ska känna dig trygg i att självständigt hjälpa kunder. Rollen som supportspecialist innebär att du ger support till företagets kunder via telefon och mejl. Du utför SQL kommandon mot databaser, läser loggar, utreder och felsöker i affärssystemen för att kunna hitta fel och hjälpa kunden. Du fångar in krav och behov från kunder som du sedan ska vidareförmedla till utvecklingsavdelningen. Detta ställer krav på din förmåga att kommunicera med kunder och ge dem bästa möjliga service. En stor del av frågorna berör också ekonomifrågor, varför det är ett krav att du som söker även har ekonomikunskaper.

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av affärssystem och ett stort intresse för IT! Du har någon typ av IT-urbildning sedan tidigare och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av en roll som supportspecialist. Du ska ha utbildning inom ekonomi (minimum ekonomiskt gymnasium) eller ha erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor. Detta då många av frågorna berör ekonomiområdet och då du behöver behärska resultat- och balansräkningar. Vidare ser vi också att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift vilket är en förutsättning för att lyckas inom tjänsten. Det är starkt meriterande om du har tidigare branschkunskap inom bygg- och hantverksbranschen samt om du har erfarenhet av affärssystemet Entré.


Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som supportspecialist är det ett krav att du som söker är lösningsfokuserad och att du brinner för att göra dina kunder nöjda! Som person är du nyfiken, initiativtagande och utåtriktad. Du har ett naturligt trevligt sätt mot kunder och det är väldigt viktigt att du är stresstålig. Du har god social kompetens kombinerad med ett positivt förhållningssätt och "skinn på näsan" när det behövs. Du är en trygg och självgående person som är van att ta egna beslut och söka information när du behöver den. Med andra ord är du en kundfokuserad och prestigelös person med service i ryggraden och ett positivt lösningsfokuserat arbetssätt! Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/Heltid/Danderyd

Tillträdesdag

Juni

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök gärna tjänsten redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


15 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

13 november 2024