OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid kommunledningskontoret, IT-avdelningen.Referensnummer 005.IT-avdelningen ansvarar för kommunens totala IT-drift som omfattar kundstöd, drift av operativ- och verksamhetssystem samt fältteknisk service.Vi ska också på förvaltningarnas uppdrag göra förbättringar, utredningar och tester av IT-stödet.IT-avdelningen har även resurser för verksamhets- och teknikutveckling, projektledning, IT-säkerhet/sekretess och infrastruktur.Vi ansvarar idag för cirka 5 000 datorer och driftar drygt 300 verksamhetssystem.Kommunens tekniska miljö bygger på Microsofts plattformsprodukter.Under våren 2008 kommer Skellefteå kommun att starta ett införandeprojekt för elektronisk dokument- och ärendehantering.Dokumenthanteringssystemet ska vara en plattform för ett nytt processinriktat arbetssätt och målet är att kommunens samtliga dokument ska sparas i detta system.Arbetsuppgifter: Du kommer att delta i införandeprojektet av Dokumentum.När projektet övergår i driftstatus är du den som har huvudansvaret för drift av systemet och kommer även att ansvara för att utbilda övrig driftpersonal. Kvalifikationer: Erfarenhet av införande och drift av stora verksamhetssystem är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystem på teknisk nivå.Du ska ha goda kunskaper om Microsofts plattformsprodukter, till exempel Sql och Windows server.Det är meriterande om du har erfarenhet av system i javaapplikationsservermiljö.Du bör ha datateknisk utbildning på högskolenivå.Du ska vara van att arbeta i projekt.Att dokumentera ditt arbete är en naturlig del av dina rutiner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00