Systemtekniker

Systemtekniker

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som stimuleras av att hjälpa människor med IT-relaterade problem. Servicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, Närstöd, Backoffice och Servicedesk.
Vi söker dig som har driv och brinner för service och kvalitet. Om beskrivningen stämmer på dig kan tjänsten som systemtekniker med fokus på att serva våra kunder på plats, vara just det jobb du söker.
Att vara systemtekniker på enheten Närstöd innebär i huvudsak att ge service där kunderna befinner sig, överallt i Göteborgs Stads stora organisation med lokaler över hela staden.
Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av kundkontakt, problemlösning, teknik och verksamhetsnytta och där du aktivt kommer medverka i Intraservice serviceleverans. Du ser god kvalitet som en ledstjärna och du värdesätter ordning och reda.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en utbildning på minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande och att du innehar B-körkort.

För denna rollen krävs att du har bred erfarenhet av allmän IT-kompetens, där erfarenhet av felsökning, driftsättning och underhåll av operativsystem, hårdvaruenheter (exempelvis skrivare) är ett måste. Har du dessutom erfarenhet av Mobila enheter och Office 365 är det meriterande. Likaså meriterande är tidigare erfarenhet av Göteborgs Stad som arbetsplats.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg och kunna lösa lite mer komplexa ärenden samt koordinering av ärenden. Det förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du har en hög stresströskel.

Vi tror att du är en erfaren IT-tekniker, som redan jobbat några år med att serva kunder på plats. Du är uppskattad för ditt sätt att placera kunden i centrum och även för din breda tekniska kunskap. Kanske har du dessutom något tekniskt område där du har skaffat dig fördjupad kompetens såsom ex MAC, skrivare eller trådlöst.
Du gillar kundkontakten och drivs av att lösa problem, oavsett om de är stora eller små.

Du hanterar ärenden genom att vara social och pedagogisk i kundmötet i den tekniska utmaningen, men du inser också när det är läge att samarbeta och diskutera lösningar och åtgärder med dina arbetskamrater. Du trivs med att på det sättet växla mellan självständigt arbete och teamwork efter ändrade förutsättningar och delar gärna med dig av dina egna kunskaper.

Du är analytisk och stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du som söker det här jobbet bör därför vara bekväm med att ibland samordna eller driva specifika frågor och på ett konstruktivt sätt resonera kring dem med kollegor från andra delar av Intraservice. Därför behöver du vara både lyhörd och kommunikativ lagd.

Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


2 november 2024