OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som systemtekniker inom IT-infrastruktur hos en av våra kunder i en storskalig IT-miljö kommer du att arbeta med incidenthantering relaterad till kundens systemdrift. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta nära kunden med varierande uppdrag, från större projekt till dagliga operativa incidenter. Du och ditt team ansvarar för en dedikerad grupp av återkommande kunder och hanterar löpande uppdatering och dokumentation av information i kundens kunskapsdatabas. Ni säkerställer att infrastrukturen och de tillhörande tjänsterna uppfyller kundens krav och behov, samtidigt som ni kontinuerligt arbetar för att förbättra och optimera hanteringen av incidenter.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta driften och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för IT-infrastruktur och har erfarenhet av att arbeta med incidenthantering i en storskalig miljö. Som person är du ansvarstagande, systematisk och driven med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs med att arbeta strukturerat och har en god teknisk förståelse. Du har tidigare erfarenhet av incidenthantering genom t.ex. servicedesk eller en snarlik roll och har arbetat med relevanta system och verktyg. Du är stabil, trygg och har en hög kommunikativ förmåga, vilket gör att du kan föra konstruktiva dialoger med kunder och samarbeta effektivt med dina kollegor i teamet. Krav på erfarenhet:
- Systematisk felsökning och problemlösning inom IT-infrastruktur
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Minst 4 års erfarenhet av slutanvändarsupport
- Goda kunskaper i Microsoftmiljöer och Active Directory
- Erfarenhet av Windows Server och Microsoft SCCM
- Kunskap inom automation och PowerShell
- Erfarenhet av att ha arbetat i storskaliga IT-miljöer
- Grundläggande kunskaper inom infrastruktur, servrar, nätverk, databaser, etc.
- Erfarenhet av dokumentation och teknisk dokumenthantering
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu