OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag söker vi dig som vill arbeta i IT kundservice hos stor kund i Örebro, som behöver förstärka upp 1-line.
Arbetet utförs utifrån en ärendehanteringskedja där problem kan åtgärdas direkt i telefon, med fjärrstöd eller med ett platsbesök.
Uppdraget är koncentrerat till främst telefonsupport i 1-line.
I uppdraget ingår löpande arbete med:
- Felavhjälpning till slutanvändare, via telefon eller fjärrstöd
- Installation via nätverket
- Informera (handleda) slutanvändaren vid behov hur program och teknik fungerar
- Dokumentera åtgärder i ärendehanteringssystem
- Ge teknisk rådgivning
Uppdraget beräknas pågå in i 2019.
Vem är du?
För den här rollen krävs att du har 1-3 år som konsult inom aktuellt område, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag.
Du ska ha goda kunskaper inom Windows 7, Microsoft Office och användaradministration i Active Directory. Du ska kunna behärska svenska i tal och skrift och ha goda kunskaper i engelska. Lägst gymnasieutbildning inom aktuellt område och minst 6 månaders erfarenhet av arbete i IT/helpdesk är ett krav.
Eftersom att en stor del i arbetet består av telefonsupport gentemot användarna är det viktigt att man har ett professionellt och positivt kundbemötande och kan hålla en hög servicenivå.
För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.
Vad kan vi erbjuda dig
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef är i samförstånd med vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi