OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren DBA med ett genuint intresse av teknik och som brinner för att jobba med tekniskt utmanande frågeställningar? Har du lång erfarenhet av databaser i klustrade/high availability miljöer? Då är detta jobbet för dig!
Socialstyrelsen är inne i en utvecklingsfas där vi står inför stora utmaningar och söker därför en erfaren databasadministratör, som vill arbeta med att förvalta och utveckla Socialstyrelsens databasplattformar.
Som DBA arbetar du med drift och förvaltning av databasplattformar i komplexa miljöer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara dagligt drift, felsökning, db-backup, SQL kodning (bl.a. rapporter) samt datamodellering. Det ingår även underhåll av myndighetens databaser som utgörs av främst Microsoft SQL server och SQL kluster med flera instanser. I dina arbetsuppgifter ingår också att ge stöd till tekniker, systemutvecklare och förvaltare av system gällande databasrelaterade frågor.
Vi söker dig som har
• mångårig erfarenhet av databaser i klustrade/high availability miljöer
• mångårig erfarenhet av Microsoft SQL-Server
• arbetat med skriptprogrammering (Powershell, SQL)
• erfarenhet av att arbeta i projekt
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
I din roll som Databasadministratör är det viktigt att du är strukturerad och analytisk samt har ett helhetstänk. Vidare är du problemlösningsorienterad likväl som initiativtagande samt både självständig och samarbetsinriktad. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du även har
• erfarenhet av testdatagenerering
• arbetat med Microsoft IIS, Tomcat eller andra webbservrar.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid, med provanställning under 6 månader med placering på avdelningen för Verksamhetsutveckling, stöd och service, enheten för Infrastruktur, i Stockholm. Välkommen med din ansökan senast den 11 oktober 2021. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-29010/2021.
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryterande tf enhetschef Åsa Stridsman. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055