OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att ta fram Trafikverkets framtida digitala samarbetplattformar/mötestjänster? Då har vi jobbet för dig i vårt härliga team som arbetar med drift, tredje linjen support, förvaltning och utveckling av mötes- och meddelandetjänster.
Systemtekniker för digitala mötestjänster
Arbetsuppgifter
På Trafikverket kommer du att få jobba med digitala mötestjänster i en it-infrastruktur som är större och mer komplexa än många andras. I dagsläget hanterar denna förvaltningsgrupp Skype for business OnPrem, Microsoft Exchange Server OnPrem, videostreamingtjänster och en stor del av Trafikverkets mötesrumsteknik. Men vi behöver bli fler eftersom vi även är på gång att bygga upp en förmåga att testa och utvärdera nya och moderna tjänster som ska vara anpassade till verksamhetens olika krav. Tanken är att du även ska ges möjlighet att sätta dig in i de andra delarna i teknikområdet oavsett om det är mötes- eller meddelandetjänster och att du även ska ha möjlighet att delta i projekt för att titta på ny teknik.
Trafikverket har en stor komplex IT-miljö. Vi är spridda över hela Sverige och är mycket beroende av en väl fungerande mötes- och meddelandetjänst. Dessa tjänster används likväl internt som externt mot andra myndigheter, samarbetspartners och allmänheten.
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg. Hos oss lönar sig goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare.
- Jag som blir din chef heter Monica Haapasaari och som ledare vill jag ge dig rätt förutsättningar att utvecklas i din roll hos oss. Frihet under ansvar och förtroende har alltid varit mina ledord men i gengäld vill jag att du håller vad du lovar och tillsammans med dina kollegor driver utvecklingen framåt inom de ramar vi har att förhålla oss till.
Övrig information
Önskar du att arbeta delvis på distans? För den här tjänsten finns det möjligheter att ha dialog med närmaste chef om att arbeta på distans upp till 40 procent av din arbetstid.
Beredskap kommer att ingå i tjänsten.
Urval kommer påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan utan sök nu! Intervjuer planeras att genomföras under vecka 16.
Trafikverket samarbetar med andra arbetsgivare i Dalarna gällande medflyttarfrågor, detta genom Rekryteringslots. Mer information om detta hittar du på www.rekryteringslots.se
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Kvalifikationer
Vi söker dig som
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift/livscykelhantering av möteslösningar. t ex Skype for business, Pexip, Cisco Meeting, Webex, Jitsi och/eller Teams
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift och livscykelhantering av servrar och operativsystem
har eftergymnasial IT-utbildning om minst 1 år alternativt motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
förstår engelska i tal och skrift
Som person har du förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Du trivs med att arbeta i team och har god kommunikationsförmåga. Du har också god problemlösningasförmåga och med hjälp av den löser du problem för verksamhetens bästa.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete med Powershell eller andra kommando-/skriptspråk
har erfarenhet av arbete med databaser
har erfarenhet av Linux operativsystem
har erfarenhet av att arbeta i en större organisation
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver därför inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089