Systemtekniker inom Telefoni- och Mötestjänster

Systemtekniker inom Telefoni- och Mötestjänster

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos vår kund i Norrköping söker vi förstärkning inom gruppen IT Arbetsplats som driftar och förvaltar klient, system och applikationer för verksamheten. Vi söker främst dig som kan arbeta mer riktat mot telefoni- samt mötestjänster och har erfarenhet av området eller liknande arbete.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Som systemtekniker är du en av flera resurser som arbetar inom dessa områden och hjälper kunden att utföra drift, förbättring och utveckling.

Inom Telefoni hanterar kunden sitt MDM-system där de har en plattform för mobiler för administrativ personal och även för säkrare mobiler för sin känsliga kärnverksamhet.
Inom videoområdet så utför kunden drift och underhåll på sina plattformar för mötestjänster, som i dagsläget är Skype for business, Pexip och Cisco och ska under våren implementera en on prem-lösning för Zoom.

Din profil och kvalifikationen

- Kunskap inom Microsoft operativsystem - både Windows 7 och Windows 10
- God kunskap om PC och bärbart
- God kunskap om tillbehör och drivrutiner
- Kunskap om mötestjänster - både hårdvara och mjukvara
- God kunskap om mobiler - både hårdvara och mjukvara (främst iPhone och iOS)
- God kunskap om MDM-system
Du har flerårig erfarenhet av liknande roll och som person är du engagerad, strukturerad och resultatorienterad. För att lyckas i rollen och i gruppen är du hjälpsam och delar gärna med dig av din kunskap.

Uppdraget omfattas av säkerhetsklassning och kräver godkänd registerkontroll enligt RK2.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
 Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
​Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024