OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten Som systemtekniker telefoni kommer du ansvara för underhåll av Siemens centrala telefonisystem hiQ8000 samt olika applikationsplattformar.Genom preventivt arbete skall du förebygga driftstörningar och vid uppkomna störningar är du ansvarig för återställning till normalläge i nära samarbete med internationella stödteam.Din roll infattar all hantering av incidenter, problem, förändringar och kunders begäran om tjänster.I arbetsrollen ingår även dokumentation. Din bakgrund Du har en teknisk eftergymnasialutbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet.Vi tror du kommer från telekombranschen eller närliggande branscher där du fått erfarenhet av telefoni.Du har dokumenterad erfarenhet av: .Router .TCP/IP .VoIP .SS7/ISUP .Unix och databaser Vi ser gärna att du har förståelse för MGCP, SIP, SQL och säkerhet.Har du även kunskaper om DOCSIS, Packet Cable är detta mycket meriterande. Som person tycker du om högt tempo, arbeta nära kund, har lätt för att ta egna beslut och arbeta självständigt.Vi vill att du är ansvarstagande och har hög analytisk förmåga.Du är social och arbetar lätt i grupp. Den aktuella tjänsten är placerad i Stockholm, visst beredskapsarbete förekommer.Ansökan och upplysningar I denna rekrytering samarbetar Siemens med Elan IT.Vid ansökan via mail märk ansökan "Siemens-systemtekniker". Urvalet sker löpande.--------------------------------------------- Siemens är ett av världens största företag inom IT, elektronik och elteknik.Omsättningen överstiger 75 miljarder euro. Siemens Sverige verkar inom områdena IT och kommunikation, industriautomation, byggnadsautomation, säkerhetssystem, medicinsk teknik, energiteknik, trafikteknik, ljuskällor och hushållsapparater.Senaste affärsåret nådde vi en omsättning på cirka 14 miljarder kronor och vi är idag ca 4 500 medarbetare. Siemens Communications är en av världens största telekomleverantörer, med en komplett uppsättning av innovativa lösningar och tjänster för både röst- och datakommunikation samt IT-säkerhet.Lösningarna omfattar allt från terminaler och telefoner via komplex nätverksinfrastruktur till kompletta trådlösa och fasta installationer för stora organisationer.Kunderna är telekomföretag, offentliga myndigheter och privata verksamheter med behov av kommunikationslösningar.Siemens Communications är den största divisionen i Siemens och har 54 500 medarbetare i mer än 160 länder.Under verksamhetsåret 2005 omsatte Siemens Communications 121 miljarder kronor.I Norden har Siemens Communications cirka 600 medarbetare.