OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På it-enheten är vi 18 stycken medarbetare som ser till att staden har en effektiv och säker it-miljö.
Vi har som uppdrag att drifta stadens it-miljö, att utveckla infrastrukturen samt stödja verksamheterna i informationssäkerhetsarbete och i digitaliseringsprocesser. Enheten medverkar också i upphandlingsprocesser och vid förändringsarbete. Vi ser till att användningen av it stöttar verksamhetens utveckling och följer stadens styrdokument. Dessutom arbetar vi med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet.
Till funktionen Systemteknik är vi nu på jakt efter vår nästa kollega, som blir en viktig del i ett gäng som samarbetar och stöttar varandra. Är du sugen på en varierad och drivande roll? Vill du ha möjlighet att kombinera dina breda it-kunskaper med ditt intresse för utvecklingsarbete och kundservice? Då kan det vara dig vi söker!
Arbetsuppgifter
Som systemtekniker, med inriktning klient och applikation, har du det ansvarsfulla uppdraget att säkerställa en stabil drift av stadens it-system och infrastruktur. Du ägnar dig åt varierade arbetsuppgifter såsom underhåll av vår klientplattform, utskick av programvaror genom Microsoft Endpoint Manager (Configuration Manager “SCCM” och Intune), administrerar Microsoft 365 och har driftansvar för ett antal verksamhetssystem. Då tjänsten är nyinrättad har du möjlighet att vara med och påverka utformningen.
I Lidingö stad värdesätter vi gott ett ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar även på våra medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar och en central introduktion för nyanställda med workshops i aktivt medarbetarskap. För oss är det viktigt att du får en god balans mellan jobb och fritid och vi har därför bland annat friskvårdstimme varje vecka, flextid och under normala omständigheter finns tillgång till friskvårdslokal och träningspass i stadshuset.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren systemtekniker inom klient- och applikationsområdet. Vi tror att du som söker är duktig inte bara gällande drift och underhåll av it-system, utan även vad gäller att identifiera utvecklingsbehov och kan komma med tekniska lösningar.
Som systemtekniker med inriktning klient och applikation vill vi att du har kunskap om, och erfarenhet av arbete med Windows 10, policyhantering, Microsoft Endpoint Manager (Configuration Manager "SCCM" och Intune) och Powershell. Du har även kunskap och erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft 365 administration (Exchange, Teams, Sharepoint m fl), olika typer av klientsäkerhetslösningar och Windows Server Update Services.
Vi tänker också att du har generella kunskaper inom it-driftsmiljöer som Windows Server, Active Directory och VMware vSphere. Erfarenhet av att ha arbetat med Azure, Microsoft 365 apps, Google Workspace, livscykelprocesser gällande kontohantering samt integrationslösningar (t ex Microsoft Identity Manager) ser vi som meriterande.
Informationssäkerhet är en viktig del av vår verksamhet, och vi ser gärna att du har kunskap och tidigare erfarenheter inom det området.
Då dokumentation är en viktig del av tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska.
Du trivs med arbetet i grupp men tar även egna initiativ och kan driva projekt självständigt. Du är serviceinriktad och förstår betydelsen av kundrelationer, vikten av ett professionellt bemötande och motiveras av att hitta lösningar på it-relaterade problem.
Innehav av körkort (B) är ett krav för tjänsten.
I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande.
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktinformation
Dan Jansson, it- och digitaliseringschef, 072-203 91 26
Facklig representant, nås via stadens kundcenter, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Lejonstigen 4
181 32 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05