OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alfa Laval utvecklar, tillverkar och säljer specialprodukter och tekniska lösningar av världsklass som bidrar till att förbättra prestanda i våra kunders processer.Om och om igen.Vår utrustning och våra system gör det möjligt att kyla, värma, separera och transportera produkter som olja, vatten, kemikalier, drycker, livsmedel, stärkelse och läkemedel.Alfa Laval har ca 9 500 anställda i mer än 50 länder och är representerade på över 100 marknader.Vi har just skapat ett nytt Alfa Laval med en ny anda och ett starkt fokus för att ytterligare stärka vår ställning som världsledande inom våra områden.Vår bas är våra gemensamma mål och värderingar: Vi är kundorienterade.Vi vågar göra saker annorlunda.Vi är öppna, informella och agerar flexibelt.Vi skapar enkla och kostnadseffektiva lösningar.Vi är ett helt nytt företag grundat 1883.Till vår avdelning Datacenter Ronneby söker vi en medarbetare som skall förstärka IT Helpdesk-funktionen. Dina arbetsuppgifter blir att bemanna supportenheten och vara operativt aktiv i den dagliga verksamheten med sysslor som datorleveranser, beställningar, telefonsupport, felsökning, mjukvaru- installationer /uppgraderingar samt i viss mån delaktig i projektarbete.Proaktivt arbete och se möjligheter till förbättringar i verksamheten.[ Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av nätverk, TCP/IP och med kunskaper om Active Directory, Lotus Notes och Windows.Du måste ha erfarenhet från arbete i helpdesk och det är en merit om du har arbetat med support eller nätverksteknik i ett internationellt företag med många och krävande användare. Du är service-minded och tycker om att arbeta till-sammans med andra människor.Du har förmågan att jobba såväl självständigt som i team.Problemlösning är en av dina starka sidor samt att du kan hantera många ärenden samtidigt.DU behöver även ha kunskaper i engelska.