Systemtekniker Servicecenter

Systemtekniker Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som får en kick av att hjälpa människor!
Att via telefon och fjärrhjälp ge service och support och känna den där tillfredsställelsen av att ha räddat någons dag genom att ha löst ett IT-relaterat problem. Du är en person som brinner för service och trivs med att möta människor via telefon.

Tjänsterna är två vikariat på enheten servicedesk och ett vikariat på enheten backoffice, två av tre enheter inom verksamhetsområdet servicecenter som jobbar med att leverera service och support till medarbetare i Göteborgs stad.

Som systemtekniker på våra enheter tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via telefon, mejl och fjärradministrationsverktyg. I jobbet behöver du ha tillräcklig kunskap och erfarenhet för att kunna bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen. Uppdraget innebär även att du på enheten backoffice jobbar med ärenden inkomna via mejl, samt andra uppgifter av administrativ karaktär som ex kontohantering. Tjänsten på servicedesk innebär schemalagd arbetstid.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande och dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support via telefon på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning. Därtill har du erfarenhet av att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du som söker behöver även ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du har mycket goda kunskaper i Windows, Office 365, Internet/Intranät samt call-centersystem för supportverksamhet.

Det är meriterande om du har grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem samt erfarenhet av Mac, iPad, iPhone, Chromebooks och ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Eftersom du tycker om att hjälpa andra människor och har en känsla för vad goda kundrelationer innebär, besitter du även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt och trevligt sätt via telefon och du har lätt för att förstå kundens problem och behov. God kvalitet är en ledstjärna för dig!
Du värdesätter ordning och reda, uttrycker dig väl även i skrift samt kan hantera arbete under press. Du har inga problem att samarbeta, men kan även arbeta självständigt. Viktigt i det här jobbet är också att du är analytisk och stimuleras av problemlösning.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 17 maj 2020

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024