Systemtekniker Servicedesk/Backoffice

Systemtekniker Servicedesk/Backoffice

Arbetsbeskrivning

Vi söker en systemtekniker inom Servicedesk/Backoffice till ett långsiktigt konsultuppdrag i centrala Göteborg.

Uppdragsstart är i oktober. Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snabbt som möjligt då rätt kandidater kommer att presenteras för kund så snart som möjligt.  

Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som systemtekniker inom Servicedesk/Backoffice kommer dina arbetsuppgifter att innebära att ge kvalificerad support till avändare via telefon, e-post och fjärradministrationsverktyg på de mest frekventa OS och arbetsplatsutrustning. Du kommer även att hjälpa användare med datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, inklusive Office 365 och mobila OS (iOS).

Löpande arbete iärendehanteringssystem, systemadministration och dokumentation relaterat till dina arbetsuppgifter ingår i dina arbetsuppgifter. 

Din profil och kvalifikationen
Rätt person har minst 1 års arbetslivserfarenhet av likande arbetsuppgifter och av rollen som supporttekniker i Servicedesk/Helpdesk. Har du längre än 1 års erfarenhet är detta mycket meriterande. 

Exempelvis har du tidigare arbetat med användarstöd via telefon och e-post, samt med ärendehanteringssystem, systemadministration och löpande dokumentation. Du har erfarenhet av arbete i Office 365, allra helst har du gett support för hela produktsviten. Dessutom har du tidigare supporterat Mobila OS (iOS) och enheter, gärna inklusive mobila lösningar så som MDM. 

Du trivs i supportrollen och vill gärna fortsätta att arbeta med support även framåt. Ett allmänt IT-intresse och ett intresse för att hjälpa människor med IT-relaterade problem är en stor fördel för att trivas i rollen. Du är serviceminded, noggrann och har en god problemlösningsförmåga.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024