OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverkets IT-avdelning består i nuläget av 61 medarbetare. Vi ansvarar för att Sveriges Domstolar har ett effektivt IT-stöd. Arbetsuppgifterna omfattar drift, systemutveckling och förvaltning av gemensamma IT-stöd, IT-support till användare och inköp av datorutrustning och programvaror. Arbetsbeskrivning; Innebär arbete med IT-support av Sveriges Domstolars IT-miljö. Du kommer att arbeta i vår 2:a linje IT-support. Arbetet är ansvarfullt och kan vara stressande. Viktigt i denna roll är att du har stor vilja att lära dig nya saker och har tekniskt intresse. Befattningen är placerad i Jönköping. Önskvärda kvalifikationer; - God kännedom om Microsofts operativsystem - Kunskaper inom Active Directory och Microsoft Office-paketet - Tidigare erfarenhet från arbete i support/helpdesk är meriterande, men ej ett krav - Du ska vara stresstålig och mycket serviceinriktad - Du bör vara van att ha telefonen som verktyg Generella kvalifikationer; Du har IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För tjänsten gäller att du är van att arbeta strukturerat och i projektform, gärna med RUP som arbetssätt och metodik. Personliga egenskaper; Du är noggrann, flexibel och serviceinriktad samt tar gärna egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är ansvarsfull och social och trivs i en föränderlig arbetsmiljö.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593