OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Servicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, närstöd, backoffice, och servicedesk, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service, direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.
Vi söker nu nya medarbetare till Servicecenter, för närvarande placerade på närstöd.
Att vara systemtekniker på enheten närstöd innebär i huvudsak att ge service där kunderna befinner sig, överallt i Göteborgs Stads stora organisation med lokaler över hela staden.
Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av kundkontakt, teknik och verksamhetsnytta där du aktivt kommer medverka i Intraservice serviceleverans.
Du bör stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha en hög stresströskel.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är en erfaren IT-tekniker, som redan jobbat några år med att serva kunder på plats. Du är uppskattad för ditt sätt att placera kunden i centrum och även för din breda tekniska kunskap. Kanske har du dessutom något tekniskt område där du har skaffat dig fördjupad kompetens. Du gillar kundkontakten och drivs av att lösa problem, oavsett om de är stora eller små.
Du hanterar ärenden genom att vara social och pedagogisk i kundmötet samt självgående och initiativrik i den tekniska utmaningen, men du inser också när det är läge att diskutera lösningar och åtgärder med dina arbetskamrater. Du trivs med att på det sättet växla mellan självständigt arbete och teamwork och delar gärna med dig av dina egna kunskaper.
Lika viktigt som att du fokuserar på en enskild kund och engagerar dig i dennes datorproblem, är det att du kan lyfta blicken och se de stora sammanhangen. Du kommer att involveras i Intraservice ständigt pågående interna utvecklingsarbete, bland annat genom att ingå i olika typer av arbetsgrupper, där du aktivt bidrar med erfarenheter och insikter från de dagliga kundmötena som systemtekniker. Vi ser därför positivt på om du också har erfarenhet och kunskap av support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg, kunna lösa lite mer komplexa ärenden samt koordinering av ärenden.
Du som söker det här jobbet bör därför vara bekväm med att ibland representera dina närmaste kollegor, att framföra idéer och tankar och på ett konstruktivt sätt resonera kring dem med kollegor från andra delar av Intraservice. Därför behöver du vara både lyhörd och kommunikativ samt lagd åt det analytiska hållet. Du är pålitlig och kan ta på dig ett visst mått av ansvar för att exempelvis samordna eller driva specifika frågor inom vårt verksamhetsområde.
Vi ser gärna att du har en utbildning på minst yrkeshögskolenivå.
Ett krav är att du har B-körkort. Vidare behöver du ha bred, allmän IT-kompetens kring felsökning, driftsättning och underhåll av operativsystem, hårdvaruenheter (exempelvis skrivare), mobila enheter samt Office 365.
Om du har erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stad är det ett plus.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Urval kommer att ske löpande och intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.