OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som är driven, brinner för service och kvalitet och därför stimuleras av att hjälpa människor med IT-relaterade problem.
Om beskrivningen stämmer på dig kan tjänsten som systemtekniker med fokus på att serva våra kunder på plats, vara just det jobb du söker.
Att vara systemtekniker inom enheten närstöd innebär i huvudsak att ge service där kunderna befinner sig, överallt i Göteborgs Stads stora organisation med lokaler över hela staden. Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av kundkontakt, problemlösning, teknik och verksamhetsnytta där du aktivt kommer att medverka i Intraservice serviceleverans.
Servicecenter består av fyra enheter med cirka 80 medarbetare fördelade på enheterna närstöd, backoffice, servicedesk samt process och uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en IT-utbildning på gymnasienivå alternativt eftergymnasial utbildning med relevant inriktning. Därtill behöver du ha B-körkort för att kunna förflytta dig runt i staden när du genomför ditt uppdrag.
Vi tror att du är en erfaren IT-tekniker, som redan jobbat några år med att serva kunder på plats. Vi ser utifrån det gärna att du har en bred allmän IT-kompetens kring felsökning, driftsättning och underhåll av operativsystem, hårdvaruenheter (exempelvis skrivare), mobila enheter samt Office 365. Vi ser positivt på om du också har erfarenhet av support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg, vilket innebär att du kan lösa lite mer komplexa ärenden samt koordinera ärenden. Om du har erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stad är även det meriterande.
Du hanterar ärenden genom att vara kommunikativ och pedagogisk i kundmötet samt självgående och initiativrik i den tekniska utmaningen, men du inser också när det är läge att diskutera lösningar och åtgärder med dina arbetskamrater. Du trivs med att på det sättet växla mellan självständigt arbete och samarbete med andra och delar gärna med dig av dina egna kunskaper.
Du stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du ser god kvalitet som en ledstjärna och du värdesätter ordning och reda i ditt arbete.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för att effektivisera processen, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Dock kommer samtliga ansökningar inom ansökningstiden att beaktas.
ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.
Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!
Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.