OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Stimuleras du av att hjälpa människor med IT-relaterade problem och brinner dessutom för service? Bra, då behöver vi dig i vårt team!
I rollen som systemtekniker på servicedesk tar du emot, löser ärenden och ger kvalificerad support till Göteborgs Stads medarbetare via telefon, mejl och fjärradministrationsverktyg. Du bedömer och sorterar ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.
Arbetet sker på schemalagd arbetstid.
KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning inom IT eller liknande och flerårig erfarenhet av att ge support via telefon, chatt och fjärradministrationsverktyg på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning. Därtill är du van vid att registrera dina ärenden i ett ITSM-ärendehanteringssystem.
Du har mycket goda kunskaper i Windows, Office 365, internet/intranät samt call-centersystem för supportverksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska krävs även, då kommunikation i både tal och skrift kommer att ske med kund.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av Mac, iPad, iPhone, Chromebook och ärendehanteringssystemet ServiceNow. Erfarenhet från arbete i supportorganisation baserad på ITIL-ramverket är även meriterande.
Eftersom du tycker om att hjälpa andra människor och är ett proffs på goda kundrelationer, besitter du även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt och trevligt sätt via telefon, men också i skrift. Du är skicklig på att förstå kundens problem och behov, då du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du värdesätter ordning och reda genom att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du är van vid att arbeta under press och kan hantera det på ett bra sätt.
Du är analytisk och stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du är samarbetsinriktad men kan även arbeta självständigt och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för att effektivisera processen, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Dock kommer alla ansökningar inom ansökningstiden att beaktas.
ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.
Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.