Systemtekniker till servicedesk

Systemtekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som gillar kombinationen av support, teknik och verksamhetsnytta där du aktivt får medverka i att kvalitetssäkra vår serviceleverans.

Servicedesken som består av ett team på tre personer, har idag en leverans mot bolag inom Framtidenkoncernen, vilket innebär daglig direktkontakt med våra kunder. Det gemensamma uppdraget är att ge service på distans, alternativt genom att lotsa ärenden vidare i leveransteamet på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

Som systemtekniker i teamet tillhandahåller du service och support för flera av de tjänster som vi tillhandahåller. Du tar emot och löser ärenden via e-post, fjärradministrationsverktyg och per telefon. Arbetet innebär också att samordna aktiviteter, till exempel vid överlämning av supportuppdrag till andra delar av Intraservice.
Att vara systemtekniker är ett omväxlande arbete som innehåller olika tekniska områden samt att du utför administrativa uppdrag, såsom beställningar, kontohantering etc.

KVALIFIKATIONER
Du har i grunden en utbildning på högskolenivå inom IT-området eller en annan eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har arbetat i en IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL, är tekniskt lagd och har mycket goda kunskaper kring och erfarenhet av arbete som kräver felsökning. Du har även erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem som till exempel ServiceNow eller Servicedesk Plus och du har goda kunskaper i svenska.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar.
Du är bra på att delge information såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är samarbetsinriktad, har ett bra bemötande gentemot kunder, kollegor och andra samarbetspartners samt skapar goda relationer.
Du har förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt för att leverera ett gott resultat. Du använder tiden effektivt, arbetar systematiskt och ser till att arbetet slutförs. Du har viljan att bidra till vår vidareutveckling av service och tjänster till nytta för Göteborgs Stad.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024