Systemtekniker till servicedesk

Systemtekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är snart 72 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personalutskott. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.

IT-enheten arbetar med kommunens gemensamma plattform för telefoni och data. Strävan är att leverera en rationell IT-drift och infrastruktur för hela den kommunala koncernen.

ARBETSUPPGIFTER
Det är dags att förstärka vår servicedesk med ytterligare en systemtekniker!
Tjänsten som systemtekniker passar dig som vill ta steget in i en spännande och utvecklande IT-verksamhet, du som drivs av att hjälpa andra och som har ett brinnande intresse för IT. Känner du igen dig? Sök nu!

Servicedesk på IT är navet i vår serviceorganisation. Som systemtekniker kommer du att arbeta i 1:a linjen support och backoffice. Du fungerar som ett användarstöd där du dagligen arbetar med bland annat felsökning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialog, dokumentation och rådgivning. I tjänsten ingår också löpande behörighetsadministration, framtagande av guider och användarmanualer. Arbetet kräver att du snabbt kan orientera dig i olika system. I arbetet ingår även service och supportuppdrag på plats hos våra kunder.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot IT eller dig som har arbetslivserfarenhet inom området. Har du högre utbildning inom IT är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper om Microsoft Windows10 - operativsystem för klienter, Microsoft Office 365. Meriterande är kunskap om Active Directory och om du har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och kan formulera dig i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt på flytande svenska.

Du som söker har en god samarbetsförmåga och är prestigelös gentemot dina kolleger. Vi ser gärna att du är självgående, bra på att lösa problem, lyhörd och tillmötesgående och att du tar stort ansvar för dina kunder och ärenden.

För oss är det viktigt att du har användarfokus och en god servicekänsla samt alltid ger ditt yttersta för att ge användaren det lilla extra. Som person är du engagerad och trygg i dig själv. Du trivs med att arbeta i en social roll med en stor kontaktyta.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad med benämning 3.
Före anställning ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. Blankett för beställning finns på www.polisen.se

Rekrytering sker löpande och vi ser fram emot din ansökan!




ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar kommun, IT-enheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 18 januari 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024