OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungl. Biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för drygt 320 medarbetare. KB är öppet för alla och en viktig kategori besökare är den allmänhet som kommer till KB för att ta del av utställningar, program eller för att få information. KB:s uppdrag är att samla, beskriva, bevara och tillhandahålla det svenska trycket. KB förvärvar även utländsk litteratur inom humaniora. Enheten för teknik och service ingår i Avdelningen för publik verksamhet. Enheten arbetar med teknikstöd och service till hela organisationen såsom IT-drift, IT-säkerhet, systemutveckling, telefoni, tekniksupport till användare, drift och utveckling av KB:s lokala biblioteksdatasystem, internservice med transporter, posthantering m.m. En viktig kanal mellan enheten och organisationen är supportcenter där felanmälan och önskade tjänster rapporteras in. Till Enheten för teknik och service söker KB en SYSTEMUTVECKLARE, ref.nr. 141-314-2008. ARBETSUPPGIFTER: Systemutvecklaren kommer att ingå i ett team som ansvarar för IT-infrastruktur. Huvudsaklig arbetsuppgift blir utveckling i .Net. Övriga arbetsuppgifter blir att förstärka arbetet med drift av webb- och databasapplikationer. Roterande beredskap ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER: Relevant teknikinriktad högskoleexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Mycket goda tekniska kunskaper krävs inom följande teknologier: - Utveckling av EpiServer-system - Utveckling i asp.net 2.0, C# - Erfarenhet av att koda html/xml, CSS och JavaScript. - Kompetens inom tillgänglighet och kännedom om riktlinjer i Vervas "24-timmarswebben" - Kunskap om IIS (Internet Information Services) - SQL Erfarenhet av Java, MS Sql-server, MySql är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, såsom: - Teknikintresse och gediget intresse för programmering - Resultatfokus såväl som noggrannhet och känsla för problemlösning - Analytisk och välstrukturerad. - Ödmjuk, lyhörd och ha lätt för att samarbeta - Ansvarsfull, kundfokuserad, serviceinriktad, pedagogisk och kommunikativ.