OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga framtidens samhälle? Vi söker just nu en erfaren Dynamics 365 ERP-utvecklare som vill vara med och forma vår digitaliseringsresa!
Här blir du tech och dev-lead för Dynamics 365 ERP-initiativen vi har och därigenom har du möjlighet att vara med från början och bidra till vårt team som ansvarar för den tekniska förvaltningen av vår Dynamics 365-plattform.
Du kommer att vara baserad i Solna och ingå i vårt Platforms CoE team som förutom D365 bland annat ansvarar för M365 och Power Platform. Tillsammans med dina engagerade kollegor kommer du att stötta hela Peabkoncernen, inklusive våra producerande verksamheter och stödfunktioner.
Vi erbjuder en varierande och givande roll där du kommer att bidra till lösningsarkitekturen, leda och stödja systemutvecklingen, ta fram och dokumentera best practice inom förvaltning, säkerställa kompetensöverföring till resten av gruppen samt agera expert och stöttepelare i våra pågående projekt.
Vi söker dig som har god förmåga att omvandla verksamhetsbehov till konkreta lösningar för att hjälpa oss att nå våra strategiska mål. För att vara en stark kandidat för denna roll krävs en djup teknisk kompetens inom Dynamics 365-plattformen, med fokus på Finance & Operations (F&O) och Finance & Supply Chain Management (F&SCM). Det är också viktigt med mångårig erfarenhet av systemutveckling och teknisk förvaltning. Goda kunskaper inom PowerApps-utveckling och en förståelse för utvecklingsprocessen är även viktiga för din framgång i denna roll.
Utöver dina tekniska färdigheter är du en utmärkt kommunikatör som har förmågan att motivera dina lösningar och diskutera frågor med både tekniska specialister och icke-tekniska personer. Du har ett personligt driv att analysera och lösa komplexa uppgifter, du tror på att leverera resultat i tid och kan dra nytta av dina tidigare erfarenheter från att bidra till framgångsrika projekt.
För att trivas och lyckas hos oss på Peab är det viktigt att du är en lagspelare och kan samarbeta effektivt med kollegor med olika kompetenser. Din kunskap är värdefull och vi uppmuntrar dig att dela med dig av den. Genom att arbeta tillsammans kan vi göra verklig skillnad!
Krav:
- God förmåga att översätta arkitektur till tekniska lösningar
- Djup teknisk kompetens inom Dynamics 365-plattformen, med fokus på F&O och F&SCM
- Mångårig erfarenhet av systemutveckling och teknisk förvaltning
- Goda kunskaper inom PowerApps-utveckling
- Gedigen förståelse för utvecklingsprocessen och dess olika steg
- God förmåga att kunna diskutera frågeställningar och motivera val av lösningar, både med tekniska specialister och personer utan teknisk kunskap
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Integrationer mellan F&O och Dataverse/CRM, såsom Virtual Entities och Dual Write.
- Azure Integration Services (API Management, Service Bus, Event Grid, Logic Apps och Functions)
- CI/CD
- Git
- ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
- Teknisk förvaltning av existerande Dynamics 365 lösningar med fokus på F&O
- Utveckling i befintliga och nya Dynamics 365 F&O initiativ på Peab
- Säkerställa att Peabs utvecklingsprocess för D365 efterlevs och utvecklas i rätt riktning
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Karl-Viktor Pettersson, Chef Platforms CoE, tfn +46733371057, e-mail karl-viktor.pettersson@peab.se.
Sista ansökningsdag är den 29 oktober.