OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Utveckling och IT:s uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord för vår verksamhet är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som systemutvecklare i Team Trocadero deltar du i alla delar av utvecklingen. Just nu är vi inne i en spännande fas då vi utvecklar ett helt nytt värderingssystem, byggt på ny och framtidssäkrad teknisk plattform, parallellt med att vi fortsätter att tillhandahålla våra befintliga systemstöd. Utvecklingen sker i högt tempo och i nära samarbete med både verksamheten på Lantmäteriet och Skatteverket.
Våra arbetssätt är agila och tillsammans med verksamheten är vi snabba och flexibla med fokus på att alltid leverera det som ger mest värde för Lantmäteriet, Skatteverket och medborgarna.
Teamet har hög arbetsmoral med värden som kvalitet, noggrannhet och helhetstänk som prioritet. Här får du stora möjligheter att dela med dig av dina erfarenheter samtidigt som du har chansen att utvecklas i en inspirerande och stöttande miljö. Här kommer alla till tals och ingen tanke eller idé går förlorad. Teammedlemmarna trivs tillsammans och har roligt på jobbet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT eller på annat sätt erhållit motsvarande kunskaper och har erfarenhet inom systemutveckling.
Det är meriterande om du har jobbat med något av följande:
• Utvecklat backendtjänster i Spring Boot med Java
• Automatiserad testning
• Frontend-utveckling i Angular eller motsvarande ramverk
Utöver det är det också meriterande att ha arbetat enligt agila systemutvecklingsmetoder, kravinsamling och lösningsarkitektur och relationsdatabaser. Det är också bra att ha erfarenhet av OpenLayers eller annat arbete med geodata samt att ha haft driftsansvar för applikationer (DevOps-arbete, Continuous Delivery).
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket innebär att vi vill att du är en teamspelare som löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med dina kollegor. För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.
Du är tillmötesgående, prestigelös och har en vilja och förmåga att hjälpa andra genom att leverera lösningar och uppnå resultat utifrån verksamhetens behov och dess utmaningar. För att lyckas är det viktigt att du kan skapa kontakter och underhålla relationer. Rollen kräver även att du är flexibel, initiativtagande, självgående och nytänkande.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.
ÖVRIGT
Ansökan skall ske via personligt brev och CV.
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.