Systemutvecklare med inriktning mot informationshantering

Systemutvecklare med inriktning mot informationshantering

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar i en miljö som befinner sig i ständig utveckling. Det innebär att det krävs att du är förändringsbenägen, prestigelös, jobbar med ständiga förbättringar och vågar tänka nytt har mod och kraft att driva och effektivisera den egna verksamheten. Välkommen med din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som systemutvecklare innebär att du initierar, planerar och genomför kommunövergripande arbete inom informationshantering. Utifrån fastställda planer, avtal och överenskommelser arbetar du strategiskt med att utveckla kommunövergripande system så som kommunens e-arkiv och dokument- och ärendehanteringssystem. Du arbetar kommunövergripande med strategisk informationshantering och framförallt projektleder du avställning till e-arkivet.

Vid införandet av nya system och arbetssätt är det du som säkerställer att lagkrav och riktlinjer uppfylls gällande informationshantering. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kommunarkivet, samtliga av kommunens förvaltningar, kommunens centrala IT-avdelning samt externa leverantörer.

Du kommer att tillhöra Kansliavdelningen. Inom avdelningen finns verksamheter så som kansli, arkiv, juridik, medborgarcenter samt överförmyndaren. Din arbetsplats kommer att vara på Östra kommunhuset där dina närmsta kollegor blir vår arkivarie, IT-arkivarie och systemförvaltare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, arkivvetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du projektledarutbildning är det meriterande. Vidare har du har flerårig relevant yrkeserfarenhet och erfarenhet av att leda samt driva utvecklingsarbete.

Arbetet kräver allmän IT-kompetens och att du behärskar Officepaketet men också gärna att du har kunskap och erfarenhet av E-arkiv samt dokument- och ärendehanteringssystem. Det är en fördel om du har kunskap om arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av politiskt styrd verksamhet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Arbetet innehåller mycket koordinering, informationshantering och dokumentation vilket kräver att du är öppen och utåtriktad samt har mycket god kommunikationsförmåga. Som person är du driven, strategisk, tydlig, strukturerad och resultatinriktad. Du har förmågan att tillämpa specialiserad och detaljerad expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024