OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Public Transport Systems AB har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska, komplexa realtidssystem för kollektivtrafik.
1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem PubTrans och 9 av 10 kollektivresenärer får information om sin resa genom ett system från Hogia. Vi är knappt 60 medarbetare i bolaget varav ca 30 arbetar med utveckling och test. Vi har ett 20-tal kunder som vi har ett mycket nära samarbete med. Dessa konkurrerar inte heller med varandra vilket skapar förutsättningar för utveckling och samarbete i flera konstellationer.
Om tjänsten
I vår utvecklingsverksamhet arbetar vi med standardprodukter, specialanpassningar och integrationer. Du kommer troligen att börja i det team som arbetar med standardprodukter för att få en förståelse för flöden genom systemen. Vi arbetar med en blandning av nyutveckling och förvaltning i kundstyrda utvecklingsprojekt som kan pågå allt ifrån en månad till projekt som löper över ett år. Vi arbetar agilt enligt SCRUM. Just nu arbetar vi t ex i ett antal olika projekt för att lyfta vår centrala produkt PubTrans till Azure och våra windows-klienter till molnet. Teamen arbetar tätt ihop för att sprida information mellan sig och skapa ett personoberoende kring kunskap i våra olika produkter.
Är du vår blivande kollega?
Vi tror att du är en utpräglad lagspelare som är lösningsorienterad, positiv och har mycket energi. Att du även är ansvarstagande och har ett stort engagemang och intresse för systemutveckling. Då vi har kunder över hela norden behöver du behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Din bakgrund:
- Du är Systemvetare, datavetare, ingenjör eller motsvarande och har arbetat minst 7 år inom systemutveckling/mjukvara.
- Du har erfarenhet av att arbeta med utveckling i Microsoft miljö
Vad erbjuder vi?
Du kommer att arbeta med en stor variation av projekt, produkter, språk och team. Du kommer även att utmanas av lösningarnas komplexitet och mängden data vi arbetar med. Av den anledningen har du också stora möjligheter att arbeta som lead-developer eller arkitekt/lösningsanavarig inom en mängd olika områden. Med andra ord kan vi garantera dig personlig utveckling. Många av våra medarbetare motiveras också av att få arbeta med någonting som gör skillnad i människors vardag, varje dag.
Inom vårt bolag finns det oerhört mycket kunskap och dina blivande kollegor har en mycket hög teknisk kompetens. Vi har en bra sammanhållning i gruppen, hjälper och stöttar varandra och arbetar som ett team för att nå i mål i våra olika utvecklingsprojekt.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vi hoppas att du vill vara med på denna spännande resa!
Kika gärna på en kort film om Hogia: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Om Hogiagruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Linda Falk
0303-68893
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se