OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en verktygsspecialist för denna portal pga. pensionsavgångar för den nuvarande personalen.
Specificerade arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande beställningar av beställningsingångar i beställningsportalen
- Möte med beställare
- Skapa teknisk beskrivning och utveckla formulär och flöden
- Driftsättningsaktiviteter. Efter acceptanstest av beställaren driftsätts formuläret.
- Klientapplikationer
- Incidenthantering för portalen och SM
- Sprintplanering / stå-upp-möten / Teammöten
- Deltaga i arbetet med att migrera beställningsportalen till ny plattform
- Bidra till utvecklandet av nya change- och requestmodeller för arbetsflöden
- Bidra till utvecklandet av ny funktionalitet och nya processer för att stödja en ökad grad av automation i verksamheten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Du skall ha erfarenhet av att leda, styra och följa upp tekniska ärenden
- Du skall inneha god initiativ- och handlingsförmåga samt förståelse för system och samband, även på djupare teknisk nivå
- Du skall ha arbetat med drift och underhåll av IT-system samt systemadministration med god vana av dokumentation rörande system och rutiner.
- Du skall ha erfarenhet av att jobba i ärendehanteringsverktyg
- Du skall ha kompetens att planera, prioritera och uppfölja teknikärenden
- Du skall ha förmåga att arbeta agilt, strukturerat och processorienterat
- Du skall ha hög kompetens inom muntlig och skriftlig kommunikation
- Du skall ha viljan att samarbeta och bygga relationer
- Du skall ha arbetslivserfarenhet från IT-branschen
- Du skall ha erfarenhet av arbete i organisation(er) med höga säkerhetskrav och höga krav på uppföljning och dokumentation
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper som du fått genom arbete.
- Erfarenhet av rollen som teknisk planerare eller koordinator inom IT
- Jobbat i Microfocus Service Manager och ha speciellt goda kunskaper inom Service Catalog, Service Portal, Change modul, Request modul och Configuration (CI)
- Då enheten arbetar i en agil teambaserad miljö är det mycket viktigt att personen är en utpräglad lagspelare med hög social kompetens.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström