OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key user med fokus på processer/system till leverantörsreskontra hos kund i Stockholm
Är du en organiserad och driven ekonomiassistent med god förståelse för processer inom leverantörsreskontra och har ett stort systemintresse? Nu söker vår kund i Stockholm en key user med ansvar för förvaltning av leverantörsfakturasystemet Opentext (SAP). Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Vår kund, ett företag inom IT, erbjuder en bred roll med påverkansmöjlighet och ett härligt team som står redo att ta emot dig på kontoret i Kista. Den egna utvecklingen är stor genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.
Dina arbetsuppgifter
• Key user SAP för processer inom leverantörsreskontra
• Ansvar för förvaltning av leverantörsfakturasystem Opentext (SAP)
• Delta i implementationsprojekt av SAP
• Utveckling av processer på leverantörsreskontra med fokus på systemanvändning
• Process- och systemsupport till end-users
• Operativt arbete med hantering av olika processer på leverantörsreskontra
Värt att veta
Din placering blir i Kista med arbetstider kl 8-17 varje dag och med hybridkontor där du kan arbeta hemifrån 2 dagar/vecka.
Våra förväntningar
Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet och god förståelse för processer inom leverantörsreskontra. Vidare har du arbetat som superuser/key user för något leverantörsfakturasystem, alternativt har ett starkt systemintresse.
Det är meriterande om du har erfarenhet av implementering av nytt ekonomi-/leverantörssystem tidigare och för att lyckas i rollen behöver du ha jobbat med SAP och ha goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Har du även erfarenhet av Palette är det ett stort plus.
Personliga egenskaper/kompetenser som är viktiga för rollen:
• Pedagogisk och kommunikativ
• Driven, engagerad och proaktiv
• Förmåga att snabbt skaffa sig övergripande förståelse för företagets affärsprocesser och kunna se helheten
• Strukturerad, organiserad och prioriterar aktiviteter effektivt. Sätter upp och håller deadlines
• Stresstålig, lugn och kontrollerad i pressade situationer
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07