Systemvetare / systemcontroller till SSAB, Merox

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Till SSAB Merox AB, ett helägt dotterbolag till SSAB, söker vi dig till en roll som systemcontroller / systemutvecklare för att driva och delta i utvecklingsprojekt och systemprojekt som gäller förbättring, anpassning och i vissa fall utbyte av verksamhetens IT-stödsystem.

Verksamheten omsätter ca. 1,5 miljarder SEK och finns på 3 orter i Sverige samt på en ort i Finland.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I dina arbetsuppgifter kommer du att arbeta med systemförvaltning av Merox samtliga administrativa IT-system inklusive behörighetshantering.

Du kommer driva och delta i systemprojekt som gäller förbättring, anpassning och i vissa fall utbyte av Merox administrativa IT-system i mindre och större steg.

Eftersom verksamheten har genomgått omorganisation och de olika länderna använder olika affärssystem, krävs en uppdatering av systemmiljön för att matcha dagens behov. Din roll i detta arbete blir viktig!

Förståelsen för ekonomi, verksamhetsstyrning och systemmiljö är viktig, men samtidigt söker vi inte nödvändigtvis dig med mängder med erfarenhet. Vi ser framför oss dig med 5-10 års erfarenhet, gärna med en industriell ekonomibakgrund eller liknande där din förståelse för såväl styrning som ekonomi och organisation är god. Du har kanske jobbat med ekonomi eller som controller eller projektledare, men har en förkärlek till systemstöd och rationella processer. Kanske är du systemvetare med ett ekonomiska och organisatoriskt intresse istället?

Kort sagt - här finns en fantastisk möjlighet att komma in i ett fint företag, i en spännande tid och med stora utvecklingsmöjligheter.

Eftersom verksamheten finns på flera orter kommer det förekomma resors i tjänsten.

På sikt finns det goda utvecklingsmöjligheter inom såväl Merox specifikt som inom SSAB koncernen generellt.

Din profil:

Krav;

Civilekonom, industriell ekonomi (eller motsvarande erfarenhet) alternativt Systemvetenskaplig utbildning (eller motsvarande erfarenhet) med inriktning mot Ekonomi.

Du har gärna 2-3 års erfarenhet, gärna från industrin. Kanske har du jobbat med processutveckling eller som projektledare i verksamhetsutvecklingsuppdrag. Eller som controller nära kopplat till verksamheten. Detta för att förstå bredden i vad organisationen arbetar med och behovet som de olika funktionscheferna i verksamheten kan ha.

Du bör ha förståelse för dom administrativa processer som ingår i arbetsområdet (OLF, Reskontror och betalningar, Dokumenthantering, Controlling, Rapportering.

Du har god datavana och har lätt att ta till dig och jobba i nya system.

Önskemål;

Du har erfarenhet från att leda projekt. Gärna inom IT/system.

Om du har kunskap/erfarenhet av Visma är det meriterande.

Som person har du ett starkt Kundfokus och en god planeringsförmåga. Du tar initiativ och driver på men har också lätt att anpassa dig till förändrade villkor och att samarbeta.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Jonas Henrikson och nås på jonas.henrikson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enl ök enl ök
  • enl ök enl ök
  • Publicerat: 12 januari 2017

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Controller

Controller

22 november 2024

Controller

Controller

22 november 2024

Senior Business Controller

Senior Business Controller

22 november 2024

22 november 2024