Sytemtekniker system center

Sytemtekniker system center

Arbetsbeskrivning

Är du Systemtekniker och vill vara med och utveckla statens finansförvaltning? Lockas du av att jobba med arbetsuppgifter och teknik i framkant, i en viktig samhällsfunktion för Sverige?

På Riksgälden är du med och skapar samhällsnytta i finansmarknadens centrum. Du jobbar på en arbetsplats där det ställs höga kvalitetskrav på allt vi gör och där säkerheten alltid är första prioritet. IT-verksamheten är en integrerad del av kärnuppdragen och IT-drift och IT-utveckling finns inom våra egna väggar.
För det vi gör är viktigt på riktigt.

Vi erbjuder dig
I rollen som Systemtekniker ansvarar du tillsammans med teamet för att bl.a. upprätthålla och förvalta Riksgäldens managementverktyg för Incident och Request hantering samt automatisering och klientverktyg. Arbetet sker i nära samarbete med Riksgäldens verksamhet och kollegor på IT.

Tjänsten innebär:

- Drift och förvaltning av gruppens produkter och verktyg
- Utveckling och omvärldsbevakning inom området
- Problemlösning rörande plattformen
- Efterlevnad enligt arkitektur/-säkerhetsriktlinjer
- Konfigurering/installation och löpande uppgradering av plattformen
- Dokumentation av rutiner

Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling samt IT Stab och består av cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig. Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet är genomgående.

Din profil
Du behöver vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten och ha en tydlig yrkesstolthet som gör att du gärna lär av, lär ut och samarbetar med dina kollegor. Du är stresstålig och benägen att ge god service. Du är även respektfull i både relationer och i ditt sätt att kommunicera samt att du kan anpassa dig till målgruppens behov. Du arbetar lika bra i team som individuellt.

I rollen är det viktigt att du har ett högt automatiseringstänk, förmåga att hålla dig uppdaterad i vad som händer inom våra områden samt att du har en hög problemlösningsförmåga. Du ska vara självgående och strukturerad

Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning inom IT området eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska och behärska engelska i tal och skrift.
• Svenskt medborgarskap
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Du kommer i första hand arbeta med:


• Service Manager
• Orchestrator
• Configuration Manager
• Applikationspaketering
• Powershell
• Group Policy

Förutom ovanstående är det meriterande om du har erfarenhet av att administrera Exchange, Skype och Endpoint Manager



Övrig information
Välkommen att ansöka med CV, personligt brev och examensbevis via www.riksgalden.se/jobb, senast den 13 december 2020. Ange referens RG 2020/981.
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. Intervjuer kan ske under ansökningstiden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Helena Tillvén, tel. 0701-871038.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


22 november 2024