OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för ekonomi och inköp ansvarar för flera av ESV:s stödprocesser, såsom ekonomi, controlling, e-beställningar, upphandling, intern styrning och kontroll och har även ett särskilt ansvar för den myndighetsövergripande verksamhetsstyrningen. Vi är en enhet på sex personer som nu söker vår nya kollega – kanske är det du?
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör deltar du i det löpande arbetet på Ekonomienheten. Du arbetar framförallt med ekonomiadministration såsom kund- och leverantörsreskontra, bokföring av in- och utbetalningar, tidredovisning, registrering av resurser och användare inklusive registerhantering. Upplägg av abonnemangsfakturor, samt stöttar personal i ekonomifrågor. Du kommer också att vara delaktig i bokslutsarbetet.
Arbetet innefattar även att delta i utvecklingen av riktlinjer, rutiner och processer inom området. Du kommer också att medverka i interna utbildningar och informationsinsatser inom det ekonomiadministrativa området.
På enheten arbetar vi tätt tillsammans och hjälper och stöttar varandra.
Din bakgrund och kompetens
Du har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, arbete i ekonomisystem samt erfarenhet av att ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Visma Proceedo samt Unit4 ERP (Agresso) liksom erfarenhet från att ha arbetat med redovisning inom offentlig verksamhet.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt en yrkeskvalificerad utbildning i ekonomi eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant.
Dina personliga egenskaper
Du trivs både med att arbeta självständigt och i grupp och har en god samarbetsförmåga. Du är tydlig i din kommunikation och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor internt och externt, är det viktigt att du är trygg och stabil med ett serviceinriktat arbetssätt. Du är noggrann, strukturerad och organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om oss
Vi söker dig som delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och som vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass.
Våra öppna lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.
På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se en film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare.
Så här rekryterar vi
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 januari 2023. Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
På vår webb kan du läsa mer om hur vi rekryterar. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta ekonomichef Ewa Wallestam, på telefon 08 690 43 18. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elina Bentham, HR-specialist på telefon 08 690 43 23 eller hr@esv.se. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, elisabeth.perntz@esv.se och Johan Hjerpe, ordförande ST, johan.hjerpe@esv.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 150 anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Eriksson
08-690 4549
Jan Pedersen
073-3981255