Ta steget som Senior Associate Coordinator

Ta steget som Senior Associate Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi nu dig som är redo för att ta steget som Senior Associate Coordinator med start i augusti. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag som fokuserar på att utveckla, tillverka och leverera innovativa humana läkemedel. Tjänsten är placerad vid det nordiska huvudkontoret i deras trevliga lokaler i Solna. Uppdraget ska påbörjas i augusti och beräknas pågå till årsskiftet med stora möjligheter till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Som Senior Associate Coordinator kommer du huvudsakligen att fungera som operativ kontaktpunkt för intressenter och över funktioner för ISS i ett land i samråd, vägledning och tillsyn av den regionala Senior Manager. En bred roll som kommer innebära allt från fakturering till viss projektledning.

Du kommer att hantera arbetsuppgifter som exempelvis:

Stötta och underlätta operativa ISS-processer. Samarbeta med intressenter för att säkerställa snabb och lämplig support för ISS-leveranser i ett land. Datainmatning och spårning i källsystem. Assistera och stödja teamet i olika aktiviteter inklusive processförbättring och problemlösning. Spåra mottagandet av ISS-koncept/förslag. Underlätta sponsorkommunikation för ISS i enstaka länder. Underlätta processen för tvärfunktionell granskning av förslag, protokoll och ändringar. Stödmöten internt och med sponsor som är lämpligt (utarbeta dagordningar, protokoll, etc). Tillhandahåll protokollinlämningspaket och öppna studiepaket för att sponsra. Initiera och stödja kontraktsutförandeprocessen. Spåra viktig dokumentation och arkivera. Skaffa uppdateringar från sponsorn angående registrering, milstolpsbetalningar etc. Underlätta tillhandahållande av säkerhetsuppdateringar till sponsorer och rapportering och avstämning. Ta kontakt med externa leverantörer som utsetts av sponsorn vid behov. Kommunicera och/eller stödja kommunikation av studiestatus (inklusive planerade kontra faktiska tidslinjer) till nyckelintressenter och ledning enligt önskemål. Skaffa produktavstämning och destruktionsbekräftelse från sponsor. Granska statistik för enskilda länder och hjälp med mätning av efterlevnad av processkrav.


Din bakgrund:
För att passa och trivas i rollen som Senior Associate Coordinator, har du nu ambitionen att vilja axla rollen och ta mer ansvar. Det är en stor fördel om du har en avslutad ekonomiexamen och även arbetat något år. Har du arbetat inom biomedicin och har förmåga att förstå teknisk, vetenskaplig och medicinsk information så ses detta även som högt meriterande. Erfarenhet av administration av budgetar, kontrakt och betalningar. Du har en hög it-mognad och stor kunskap i MS Office, framför allt Excel. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat, samt förmågan att presentera tydliga vetenskapliga och kliniska frågeställningar.

Du är som person effektiv i ditt arbetssätt och har en god organisations- och planeringsförmåga. Att ofullständig information eller oväntade händelser uppkommer inte får dig ur balans, utan du har förmågan att hantera olika arbetsuppgifter och behålla fokus på det som behövs göras. Om du ser dig själv som en person som är uppmärksam på detaljer, är en problemlösare, har ett leveransfokus och är relationsskapande, då tror vi att du kommer att trivas och passa in för denna roll.


Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juli 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024