Tacton Systems AB söker en ekonomiassistent med erfarenhet av Visma PX

Arbetsbeskrivning

SJR söker för Tacton Systems räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekryteringav kund.

Tjänstebeskrivning

I din roll som ekonomiassistent kommer du att ansvara för flödet inom kundreskontra. Du kommer att bli en del av ekonomiavdelningen och rapportera till Accounting Manager. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:

- Bokslutsarbete

- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

- Avstämning av balanskonton

- Inbetalningar, fakturering, betalning påminnelser

- Värdering av pågående arbete i olika projekt och uppföljning

- Lönsamhetsuppföljning

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:

- Har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och främst inom kundreskontra.
- Har tidigare erfarenhet från Visma PX.
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är snabblärd och har en bra känsla för lagarbete samt är van att arbeta mot deadlines. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete.
Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077647 16 43

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget


SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024