OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person som uppskattar när ingen dag är den andra lik? Trivs du i mötet med nya människor och vill leverera högklassig service? Då är rollen som tågvärd perfekt för dig! Just nu söker SJ AB efter dig som vill skapa en trygg och minnesvärd resa för sina kunder. Som tågvärd får du möjlighet att ge service i världsklass, samtidigt som du är avgörande för säkerheten ombord. Vill du följa med på vår resa och även utforska nya platser runt om i landet? Varmt välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som tågvärd hos SJ har du en viktig roll i att ge resenärerna en bekväm, säker och trevlig resa. Du fungerar som resenärernas första kontakt och du är en viktig ambassadör ombord på tågen. Arbetet som tågvärd innebär en spännande och varierande arbetsdag och du får möjligheten att möta hundratals människor varje dag.
Då SJ:s verksamhet är öppen alla dagar om året, innebär arbetet som tågvärd skifttjänstgöring och helgarbete samt övernattning på annan ort. Arbetstiderna kan ligga utanför kollektivtrafikens tidtabell och du behöver ha möjlighet att ta dig till arbetet oavsett tid på dygnet. Att arbeta som tågvärd är mer än bara ett jobb – det är en livsstil!
Du erbjuds
- En gedigen onboarding period där du under de första 8 veckorna kommer delta i en betald heltidsutbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna i rollen
- En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, friskvård, tjänstepension och reseförmåner
- En omväxlande och utvecklande roll där du dagligen kommer att få möjligheten att utforska nya platser och kontakter
- En roll med goda utvecklingsmöjligheter såväl i rollen som internt inom SJ
Ta reda på mer om hur det är att jobba som tågvärd!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge service i världsklass till SJ:s resenärer och skapa en härlig reseupplevelse ombord på tågen
* Trafiksäkerhetsansvar för resenärer både ombord och vid på- och avstigning
* Ansvara för servering i bistro, samt av förbeställd mat till kunder i 1 klass under resans gång
* Biljettvisering vid tågets avfärd och vid ny påstigning av kunder
* Ge löpande information till kunder vid trafikstörningar och avvikelser
* Uppmärksamma, hantera och rapportera avvikelser innan, under och efter resorna
* Följa säkerhetsbestämmelser och ordningsregler som gäller för järnvägen samt SJ:s interna föreskrifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en fullständig svensk gymnasieutbildning eller motsvarande (validerad enligt UHR, Universitet och högskolerådet)
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Är minst 20 år vid det tillfälle din anställning startar. Detta med anledning av att du kommer att hantera alkohol i bistron ombord på tågen
- Fri från betalningsanmärkningar och förekomster i belastningsregistret.
- Uppfyller EU:s hälsokrav för järnväg. En hälsoundersökning kommer ske innan anställning som ett obligatoriskt moment i processen
Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet från att jobba med service och med kundbemötande
De beteenden vi kommer fokusera på i rekryteringen är
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ
- Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvariga rekryterare Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se och Milly Ellqvist Weidstam, milly.weidstam@academicwork.se
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer om SJ AB här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231