OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du inköpare eller upphandlare med erfarenhet av att jobba inom offentligt sektor? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kompetens och kunskap? Är du dessutom en kommunikativ, ansvarsfull och drivande person? Då ser vi fram emot just din ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Inköpsavdelningen består idag av 12 personer som arbetar koncernövergripande med kategoribaserat inköp. Vi ansvarar bl.a. för upphandling, avtal, förhandling och orderhantering. Gruppen präglas av ett högt engagemang och vår strävan är att vara branschledande i vår bransch inom inköp.
Arbetstider
Heltid, vardagar dagtid. Konsultuppdrag med start omgående t om 31 december 2020
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en inköpsutbildning och som har arbetslivserfarenhet från att ha jobbat med inköp och förhandling. Alternativt så har du förvärvat din kunskap genom arbetslivserfarenhet. Du har god datavana och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LUF), likaså är det meriterande med erfarenhet av affärssystem.
För att lyckas i rollen så är du bra på att bygga effektiva kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Din personlighet präglas av målmedvetenhet, högt eget driv och att du får saker att hända. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Du trivs i ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta med prioriteringar.
Erfarenhet
Inköpsutbildning och/eller ha några års arbetslivserfarenhet från inköp.
Erfarenhet av IFS och LUF
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044