OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två taktiska inköpare till Inköp och logistik för anställning i Skellefteå.
Tjänsten
Som taktisk inköpare jobbar du med upphandling av koncernens försörjning av varor, tjänster och investeringar samt komplexa IT-system. Du jobbar genom hela processen från beslut till driftstart med hållbarhet i fokus. Under avtalstiden förvaltar du avtalet.
Du kommer ansvara för vissa inköpsstrategiska element med fokus på kvalitet och totalkostnad för hela organisationen samt hur det kan påverkas genom ett proaktivt inköpsarbete.
Du ansvarar för att mall- och upphandlingsdokumentation sammanställs och bevakar att upphandlingen genomförs på ett hållbart, affärsmässigt sätt samt enligt gällande lagar- och direktiv och håller dig uppdaterad inom området.
I tjänsten ingår ett stort ekonomiskt ansvar där du alltid hittar den bästa affären med rätt leverantör för att skapa mervärde för koncernen.
Avdelningen Inköp och logistik är en koncerngemensam funktion som ansvarar för upphandlingar, ramavtal och inköp till hela koncernen. Avdelningen ansvarar även för intern materielförsörjning via tre bemannande förråd inom verksamhetsområdet samt för koncernens fordon.
Hos oss blir du en del av arbetsgruppen där sex andra taktiska inköpare samt en gruppchef jobbar med ständiga förbättringar genom principstyrt förbättringsarbete. Tillsammans utvecklar vi arbetssättet framåt med ledorden ”En hållbar och professionell försörjning för bästa värde idag och imorgon”.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med anställning i Skellefteå.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Övertidsarbete kan förekomma och resor förekommer.
Välkommen med din ansökan!
Intresserad?
För att söka tjänsten behöver du vara kommunikativ och serviceinriktad.
Du har en god arbetsförmåga, är lösningsorienterad och noggrann i arbetet du utför.
Som person är du social, lyhörd och flexibel.
Du har en hög affärsmässig kompetens och är både drivande och självgående.
Krav
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, ekonomi, juridik eller samhällskunskap och/eller flera års arbetslivserfarenhet av inköp- eller liknande arbete som bedöms som likvärdigt
• God data- och programhanteringsvana
• God förmåga i engelska och svenska, i både tal och skrift
• Körkort B
Meriterande
• Kompetens i modernt inköp (med fokus på hållbar struktur, strategi, kommunikation och motivation)
• Grundläggande kunskap om LUF (Lagen om upphandling inom försörjningssektorerna)
• God grundförståelse för energiproduktion och IT-system
• Erfarenhet av entreprenadupphandlingar värderas högt
• Kunskap om lagar och förordningar kopplat till offentlig upphandling
• Erfarenhet av liknande befattningar
Vilka är vi då?
Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Vårt mål är ett Sverige som drivs av 100 % förnybar energi. Därför säljer vi bara 100 % förnybar kraft, och satsar så mycket vi orkar på investeringar och forskning.
Om rekryteringen
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.
Frågor?
Andreas Edström, Gruppchef, 0910-77 28 27
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.