OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens söker nu en taktisk inköpare till denna spännande roll. Är det du? Ansök redan idag!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta som taktisk inköpare på Servic, Supply Chain Management (OOPS). Ditt arbete består av att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att företagets interna såsom externa kunder inom service får sitt material i rätt tid, till rätt kostnad och till rätt kvalité. Du ansvarar också för ett eget inköpsområde och har ett nära samarbete med de strategiska inköparna. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteam, serviceverkstad, projektledning, konstruktion och dina operativa inköpsområden.
Dina arbetsuppgifter innefattar;
- Analysera det tekniska och kommersiella ”scope of supply”.
- Genomföra RFQ analyser.
- Administrera beställningar, hantera ordrar, fakturera och leveransbevaka.
- Leverantörsförhandlingar.
- Proaktivt följa upp och rapportera leverantörers leveransförmåga.
- Stödja och samarbeta med såväl taktiska som strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling i Finspång.
- Medverka i det strategiska inköpsarbetet, exempelvis genom kostnadsreduktionsaktiviteter och delta i tvärfunktionella inköpsteam.
- Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera processer.
Din profil
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning med inriktning inköp/Supply Chain och för tjänsten även relevant arbetslivserfarenhet. Du trivs med att hantera ett högt operativt flöde med många gränssnitt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna. Du är serviceinriktad och du blir motiverad av att arbeta med problemlösning. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har också fallenhet för att arbeta och lära dig nya affärssystem och officeprogrammet. Kunskap i SAP R/3 är meriterande.
Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har en god social kompetens och har ett professionellt förhållningssätt till kunder både externt och internt.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jennilie Ekström, jennilie.ekstrom@skill.se
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.