Taktisk Inköpare

Taktisk Inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Arbetsuppgifterna är både taktiska och operativa och då vi är ett litet team så är det viktigt med stor flexibilitet och att kunna arbeta hands-on med varierande arbetsuppgifter, både högt och lågt. Uppdraget kretsar kring att supportera kunden i implementationsarbetet.
Arbetsuppgifterna är:
- Aktiv problemlösning på både kort och lång sikt i leveranskedjan. Support till beställarna vid frågor kring system, inköpsorder, orderflödet, inköpssystemet, offerter
- Koordinera och administrera kommersiella förhandlingar av avropsorder, orderformulär etc i samarbete med interna intressenter. Den legala expertisen och förhandling av legala villkor supporterar moderbolaget med.
- Förhandla inköpsorder i det dagliga flödet
- Daglig kontakt med leverantörer.
- Dokumentera status av kontrakt och inköpsorder i relevanta system (kontraktssystem och ERP-system)
- Supportera och driva processen vid uppläggning av nya leverantörer och ta in all dokumentation enligt onboardingprocessen
- Övriga administrativa arbetsuppgifter på inköpsavdelningen.

Din profil
Kvalifikationer:


- Önskvärt är 3 års erfarenhet av inköp
- Högskoleutbildning inom företagsekonomi, affärsjuridik eller KY-utbildning inköp eller annat relevant område alternativt lång erfarenhet inom inköp
- Goda kunskaper i engelska och svenska
- God förmåga att förhandla samt hög kommunikativ förmåga
- Hög samarbetsförmåga och organisatorisk förmåga
- God administrativ kompetens och vilja att support i administrativa frågor
- En förmåga att skapa förtroende och goda relationer i arbetet

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jessica Ferm nås på 070-410 63 91 eller på jessica.ferm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024