OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Job Posting End Date / last application date:
2022-12-11
Om verksamheten
Inköpsorganisationen i Affärsområde Järnmalm har uppdraget att skapa mesta möjliga mervärde för koncernen genom långsiktigt effektiva, hållbara inköp och tillförlitliga försörjningskanaler.
Om tjänsten
Vi söker nu en taktisk inköpare där du i din roll kommer att utgöra ett nav i organisationen med tät samverkan med andra delar av inköpsorganisationen likväl som med andra interna uppdragsgivare. Du kommer bidra till att optimera och utveckla inköpsarbetet i takt med vår omställning.
Som taktisk inköpare är du ansvarig för att delta i och driva utvecklingen av arbetet inom ditt ansvarsområde. Arbetet innebär att du säkrar efterlevnad av inköpsprocessen, genomför upphandlingar samt följer upp avtal.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Genomföra förhandlingar och upphandlingar i enlighet med fastslagen inköpsprocess.
• Stötta och säkra efterlevnad av inköpsprocessen genom tät samverkan med interna uppdragsgivare.
• Arbeta systematiskt med leverantörs- och hållbarhetsrisker.
• Tillsammans med uppdragsgivare utvärdera och utmana funktionella/tekniska specifikationer samt ta fram underlag för beslut.
• Ansvara för avtal och aktivt arbeta för implementering av inköpsstrategier.
• Utveckla och upprätthålla relationer med tvärfunktionella arbetsgrupper och viktiga intressenter.
Dina kvalifikationer:
Du trivs med omväxlande arbetsuppgifter, är drivande och kan arbeta självständigt.
Du är lösningsorienterad, affärsmässig och har lätt för att samverka.
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
Högskoleutbildning inom teknik/ekonomi/juridik eller andra kunskaper som bedöms likvärdiga.
B-körkort.
Kunskaper i officepaketet.
Erfarenhet av tidigare arbete inom inköp/ekonomi/försäljning är meriterande likaså kunskap inom allmänna entreprenadvillkor och entreprenadjuridik.
Övrigt:
Placeringsort Kiruna eller Malmberget
Välkommen in med CV och personligt brev. Rekryteringen sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan. Vi ser framemot att höra från dig!
För mer information om tjänsten vänligen kontakta:
Tf sektionschef Carina Kielatis, +46 72 223 63 48, carina.kielatis@lkab.com
För mer information om rekryteringsprocessen vänligen kontakta:
HR BP Caroline Eriksson, 010- 144 52 57, caroline.eriksson@lkab.com
We Offer
Our unique operations require employees with unique knowledge. Regardless of the position, we help and support one another – across departmental and organizational boundaries – throughout the group. It is important to us that you want to contribute to the warm and inclusive culture that is the basis for our success. We are all driven by a strong commitment and want to create value for our customers. We like challenges and welcome new ideas. We build trust by taking responsibility, and with us safety always comes first. Our values are thus Commitment, Innovation and Responsibility. In addition to becoming part of our broad organization with plenty of opportunities for learning and development in your day-to-day work, we offer all employees an attractive range of benefits.
At LKAB, we value and strive for diversity and gender balance within the departments. Apply by clicking the link at the top of the page. Attach a personal cover letter and your CV. Interviews and selections take place on an ongoing basis, so do not wait to submit your application. We're looking forward to hearing from you!
Other Information
Be AWARE that if you are a current employee or contingent worker within LKAB you don't fill out the application at this site, please log on to your Workday account and apply through "Find Jobs" Thanks!
Prior to recruitment, LKAB has taken a position on recruitment channels and marketing. We avoid all contact from media marketers, recruitment sites and the like.