OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och driven Taktisk Inköpare för att ta ansvar för Siemens gasturbinverksamhets inköpsprocess. Som Taktisk Inköpare kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa en effektiv försörjningskedja och ansvara för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder, främst i vår egen verkstad.
Ansvarsområden
Ansvarsområden ser ut enligt följande:
Ansvara för att anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och till rätt kvalitet.
Hantera inköpsbeställningar och fakturor.
Driva och leda leverantörsmöten.
Utveckla och leda leverantörsbasen.
Förhandla claims med leverantörer.
Kommunicera och återkoppla till interna kunder och leverantörer.
Driva processutveckling, inklusive Purchase-to-Pay (P2P) process, Procurement guidelines, och IT-system.
Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov.
Medverka vid beslut om säkerhetslager, säkerhetstider, och partiformning.
Följa upp ledtider och genomloppstider.
Medverka i köp/tillverka-processen.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten så gäller följande krav:
Utbildning inom inköp eller logistik.
Utåtriktad, drivande och god samarbetsförmåga.
Medveten om vikten av tidiga och kvalitativa leveranser.
Tål stress och har hög flexibilitet utan att tappa fokus.
Hanterar avvikelser strukturerat och analyserar och utvecklar arbetsområdet.
Modig nog att ifrågasätta och prova nya angreppssätt.
Ser förbättringsarbete som en naturlig del av det dagliga arbetet.
God kunskap i engelska i tal och skrift.
Meriterande: Erfarenhet av inköpsarbete och goda kunskaper i SAP/R3, särskilt inom material och logistik.
Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din roll som Taktisk Inköpare. Om du trivs i en intensiv och flexibel arbetsmiljö och vill vara en del av en förändringsresa mot effektivare arbetsprocesser och digitalisering, är detta rätt utmaning för dig.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044