OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu medarbetare till vår kund i finspång. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med goda möjligheter till förlängning!
Vi söker nu en inköpare som känner sig manad att ta sig an ett spännande område där man är spindeln i nätet i vår supply chain med mycket interna kontakter och mycket kontakter med våra leverantörer inom området. I rollen har man även ett nära samarbete med vår inköpskvalitet för att tillsammans uppnå bästa resultat.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som taktisk inköpare tar du ett större ansvar för din leverantörsbas än en operativ inköpare, du gör vissa arbetsuppgifter som historiskt varit mer på den strategiska delen av inköp. Du skall vara drivande i förändringsresan mot effektivare arbetsprocesser, digitalisering och meriterande erfarenhet är att kunna se och förstå våra processer från behov till leverans. Du blir den naturliga kontakten i våra interna flöden och har ett nära samarbete i våra interna processer vilket också kräver att du är social och kan uttrycka dig väl i framförallt svenska och engelska i både tal och skrift.
Ansvar
- Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov.
- Följa upp ledtider och genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring.
- Medverka vid beslut att sätta säkerhetslager, säkerhetstider samt partiformning. Uppdatera materialmastern i SAP.
- Göra konsekvensanalys vid större förändringar.
- Medverka i köpa/tillverka processen.
- Taktisk utjämna och planering av material och komponentanskaffning inom inköpsområdet.
- Utföra sourcing aktiviter efter verksamhetens behov.
- CNI target (kostnadsbesparingsansvar)
- Ansvar för supply chain efficiency, skapa effektiva värdeflöden.
Din profil
- Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat som inköpare.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
- Det är en fördel med erfarenhet från olika affärssystem (t ex SAP)
- Du har tidigare erfarenhet av förhandlingsarbete eller leveransuppföljning, avtals- och inköpsfrågor.
- Som person är du driven och av gott humör, vi ska alla trivas och ha kul på jobbet tillsammans
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegra-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84