OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Taktisk inköpare med GDPR fokus
Vi söker nu en taktisk inköpare med GDPR fokus till vår kund i Stockholm. Här kommer du arbeta i en stor organisation med häftiga och trivsamma lokaler samt kompetenta kollegor. Här vill vi att du har en arbetslivserfarenhet av inköp/försäljning där du hanterat avtal och förhandlingar. Vi vill också att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, eller motsvarande erfarenhet inom en inköpsavdelning. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid, vardagar 8.00-17.00 (flex). Startdatum 1 maj 2018 till och med 31 december 2018.
Arbetsbeskrivning:
Till arbetsplatsen tar du dig lätt kommunalt. På denna arbetsplats arbetar du i en trivsam miljö. Här har du möjlighet att arbeta brett tillsammans med kompetenta kollegor. Du kommer arbeta i ett ljust och öppet kontorslandskap. Som taktisk inköpare på inköpsavdelningen blir du en del av en global inköpsorganisation.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot förfrågningar gällande inköp från hela organisationen.
• Driva upphandlingsprocessen med leverantörsmarknaden. Begära in offerter från leverantörer som utvärderas och prisförhandlas. Ta beslut kring val av slutleverantör.
• Administration på inköpsavdelningen.
• Säkra att kvalitets- och säkerhetskraven uppfylls enligt gällande regelverk.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet från inköp alternativt arbetat med försäljning där du skrivit och hanterat avtal, upphandlingar och förhandlingar.
• Ha förståelse för vad avtal och förhandlingar innebär liksom hur förenklade upphandlingar går till.
• Eftergymnasial utbildning inom inköp alternativt motsvarande yrkeserfarenhet på en inköpsavdelning
• Mycket god datorvana och goda kunskaper i office-paketet. God svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du studerat affärsjuridik. Vi ser det även som meriterande om du har färdigheter inom någon/några av dessa system: agresso, UBW, ERP-system eller share-point.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt driv och engagemang. Du är inte rädd för att bidra med din åsikt och kommer gärna med nya idéer och lösningar. Du är affärsmässig och kostnadsmedveten, och värderar högt att alla parter blir nöjda. Skulle du dessutom beskriva dig själv som flexibel, kommunikativ och flexibel? Då är detta en tjänst för dig!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-05-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofia Wänblad | sofia.wanblad@randstad.se [ mailto:sofia.wanblad@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander