Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vårt kundföretag är en helhetsleverantör av råvaror och förbrukningsmaterial till restauranger och kvarterskrogar men även pizzerior och gatukök. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och råvaror, kombinerat med personlig service och en filosofi att "ingenting är omöjligt". Med kontor i Göteborg, Stockholm, Halmstad, Jönköping, Lidköping, Kalmar och Uddevalla finns vårt kundföretag alltid nära sina kunder och är redo att leverera snabbt, även på sena beställningar. Och sedan starten har visionen varit att vara en flexibel och tillgänglig partner som underlättar vardagen för sina kunder.
Nu söker vi en taktisk inköpare till Stockholm (Nacka/Jordbro)!
I denna inköpsroll ansvarar du för beställningar från kundföretagets befintliga leverantörer. Det handlar främst om engångsartklar som till exempel tallrikar och matbestick samt bordstabletter och servetter. Rollen är fokuserad på lika mycket beställning som prisförhandling. Därtill följer du lagernivåer och ser till att beställa rätt mängd utifrån dina kunders behov. När du får nya kunder ser du till att rätt produkter finns på plats.
Förutom att hantera inköp kommer du även att läras upp för att kunna stötta inköpsteamet som idag består av (inklusive dig) totalt tre medarbetare i diverse inköpsfrågor och -ärenden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Beställa produkter från befintliga (men även nya) leverantörer.
Vara en viktig central funktion mellan inköp, kundtjänst och sälj.
Prognostisera inköp baserat på försäljning.
Följa upp och säkerställa leveranstider, produktkvalitet och priser.
Hantera orderbekräftelser, fakturor och följesedlar.
Vid behov stötta kundtjänst och genomföra kvalitetskontroller.
Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, strukturerad, självgående och har en god problemlösningsförmåga. Du är van vid att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt och kan både ta egna initiativ och fungera i grupp. Tidigare erfarenhet av inköp av just engångsartiklar för restaurangbranschen är avgörande för att framgångsrikt axla och hantera rollen.Emellertid är din förmåga att hantera administrativa uppgifter och arbeta systematiskt även en viktig del av rollen.
För att kvalificera dig ska du ha
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på inköp, ekonomi eller logistik.
Erfarenhet av inköp och dess närliggande arbetsområden (mer specifikt engångsartiklar), helst från restaurangbranschen.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även kan tala turkiska.
Övrigt
Detta är ett rekryteringsuppdrag. Start är omgående, och arbetstiderna är förlagda till vardagar där vårt kundföretag tillåter hybridarbete.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@miljonbemanning.se
Om Miljonbemanning
Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef