Taktisk Inköpare till Finspång

Taktisk Inköpare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till ett internationellt bolag i Finspång, söker vi nu en Taktisk inköpare.


Din utmaning som taktisk inköpare hos oss består av att förhandla, beställa och koordinera inköp mot leverantörer. Du ansvarar för att våra interna och externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du har ett nära samarbete med de strategiska inköparna och logistik för att påverkar och driva supply chain förbättringar. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och leverantörerna.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
• Analysera det tekniska och kommersiella ”scope of supply” och utifrån det genomföra RFQ:er och förhandla priser.
• Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevaka.
• Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga (OTD).
• Stödja och samarbeta med taktiska och strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling.
• Medverka i det strategiska inköpsarbetet och delta i tvärfunktionella inköpsteam.
• Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer.


 I den roll vi nu söker kommer du ansvara för att avlasta och stötta dina kollegor.



Arbetstider
Arbetstiden på heltid och förlagd på dagtid 08:00-17:00 under perioden 2022-01-10 till 2022-11-25 med goda möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
Vem är du?
 
• Relevant högskoleutbildning med inriktning inköp/Supply Chain och/eller för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna
• Ett resultatorienterat arbetssätt med hög servicenivå.
• Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten.
• Goda språkkunskaper i engelska
Meriterande;
• Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete
• Kunskap i SAP R/3 är meriterande
 
Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Relevant högskoleutbildning med inriktning inköp/Supply Chain eller relevant arbetslivserfarenhet.

Ansökan
2021-01-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell. Alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024