Taktisk inköpare till Finspång

Taktisk inköpare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som taktisk inköpare kommer du att ha huvudansvaret för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder, främst inom vår egen verkstad, produktion och montage. Du kommer även att utveckla ditt ansvarsområde för att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Rollen innebär att du kontinuerligt ifrågasätter och förbättrar ditt arbetsområde samt aktivt arbetar med problemlösning på både kort och lång sikt. Arbetet kan periodvis vara intensivt och kräver flexibilitet både vad gäller arbetsbelastning och engagemang, med särskild betoning på kommunikationsförmåga som är avgörande för leveransen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 12 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och med rätt kvalitet.
-Hantera inköpsbeställningar och fakturor.
-Driva och leda leverantörsmöten.
-Utveckla leverantörers leveransförmåga med fokus på OTD som en av huvud-KPI:er.
-Förhandla claims med leverantörer.
-Kommunicera och återkoppla till interna kunder och leverantörer.
-Optimera materialtillgänglighet utifrån verksamhetens behov.
-Delta i beslut om säkerhetslager, säkerhetstider och partiformning.
-Följa upp ledtider och genomloppstider.
-Genomföra konsekvensanalyser av ledtidsändringar i samråd med berörda funktioner.
-Utföra prognosanalyser.
-Delta i köpa/tillverka-processen.

Vem är du?
-Utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
-Medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
-Klarar av att arbeta under stress och i högt tempo med krav på flexibilitet.
-Tar tag i avvikelser omedelbart och hanterar problem strukturerat samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde.
-Orädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet.
-Ser förbättringsarbete som en självklar del av det dagliga arbetet.
-Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
-Utbildning inom inköp eller logistik.
-Meriterande med erfarenhet från inköp samt kunskaper i SAP.

Låter detta som en spännande utmaning för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024