OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för inköp och trivs du som bäst när du får nätverka? Har du dessutom erfarenhet av taktiskt inköp och upphandlingar? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en självgående, analytisk och lyhörd inköpare till vår kund i Solna. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Du kommer att arbeta med inköpsarbete på strategisk och taktisk nivå där du planerar och verkställer implementering och följer upp resultatet av dina upphandlingar. Butiksutveckling är inne i en spännande utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat affärsvärde för butiker. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker. I rollen förväntas du ha en god helhetssyn. Du analyserar, följer upp och initierar nödvändiga åtgärder för att nå bästa resultat inom ansvarsområdet. Tjänsten innebär till stor del att aktivt sköta den dagliga driften såsom att utveckla rapporter och analyser, sköta administration, leverantörs- och kundkontakter, försäljnings- och kommunikationsaktiviteter samt annan daglig drift.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Taktiskt inköpsarbete kopplat till kategorierna ”Inredning”, ”Kassa & Entré” och ”Städ-produkter & tjänster”
Upphandling för att möjliggöra utrullning av Framtidens Storhandling – det här arbete kommer att bedrivas tillsammans med co-lead inom gruppen (prioriterad förflyttning inom Butiksutveckling)
Prisförhandling/upphandlingar
Implementera och följa upp genomslag för ingångna avtal och koncept
Hantera sortimentsrevideringar
Analyser samt löpande administration leverantörer och interna intressenter
Tjänsten omfattar ingen långsiktig kategoriplanering då det kommer att hanteras av ordinarie personal
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av taktiskt inköpsarbete/kategoriansvar
Civilingenjör eller motsvarande kunskap
Avancerad Excelanvändare och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system
Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Erfarenheter från byggbranschen, projektinköp eller entreprenadinköp är meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper
Ditt arbete samordnas med många interna intressenter så du behöver vara social och kommunikativ.
Som person är du analytisk och resultatorienterad.
Van att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften
Våra medarbetare förväntas även delta aktivt i avdelningens utveckling. Detta gör du genom att aktivt utbyta erfarenheter inom teamet och sträva efter att utveckla en gemensam best practic.
Ansökan
2022-05-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044