OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba för framtiden redan idag
Till vår kund, drivmedelsföretaget Preem AB som fortsätter att satsa på att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle, söker vi nu en vikarierande taktisk inköpare. Preems värdeord är ansvarstagande, nyskapande och inkluderande – vilket präglar verksamhetens sätt att arbeta. Tjänsten är placerad på Preems huvudkontor i Lindhagen, Stockholm.
I rollen kommer du att arbetat både taktiskt och operativt med inköp av tjänster t.ex. transporter och inredning till stationer. Du kommer att arbeta nära de övriga inköparna inom aktuella inköpskategorier och till dina uppgifter hör bland annat:
• Ansvara för upphandling av material och tjänster enligt företagets processer och rutiner
• Upphandling av levererande samarbetspartners Via Preems inköpsportal (VIS)
• Ta fram avtalsförslag utifrån befintliga avtalsmallar och avtal
• Driva förhandlingar med leverantörer
• Utföra uppdateringar i befintliga avtal (exempelvis prisbilagor)
• Samverka, delta och leda projekt
• Skriva PM och presentationsmaterial, göra muntliga presentationer för större grupper
Du blir del av ett erfaret och sammansvetsat team på 10 personer och du rapporterar direkt till Inköpschefen. Preem använder sig av VIS samt BravoConnect som systemstöd för inköp.
Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till november 2018 med en eventuell möjlighet till förlängning.
Har du den här bakgrunden?
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp
• Några års erfarenhet av operativt inköpsarbete
• Förhandlingsvana samt erfarenhet av projektledning
• Mycket goda kunskaper inom Officepaketet (med fokus på Excel)
• Erfarenhet av att arbeta i systemstöd för Inköp tex VIS.
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska då båda språken krävs i det dagliga arbetet.
Är det här du?
Du är resultatinriktad, strukturerad och initiativrik – en prestigelös lagspelare som självständigt driver ditt arbete framåt och kan hantera flera parallella processer. Du trivs med att skapa relationer och har lätt för att kommunicera med såväl leverantörer som interna beställare. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett givande sätt och är flexibel nog att anpassa dig till förändringar.
Ta reda på mer!
I denna rekrytering samarbetar Preem med Perido. Du söker tjänsten via Peridos hemsida eller mailar din ansökan till fraga@perido.se. Har du några frågor rörande tjänsten kontaktar du ansvarig rekryterare Galina Markova galina.markova@perido.se Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande.
Fackliga kontaktpersoner: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner
Är du en driven och kommunikativ inköpare med några års erfarenhet? Är du strukturerad, flexibel och van att leverera resultat som överträffar förväntningar? Är du dessutom redo att ta nästa steg i karriären? Då är detta en tjänst för dig!
Heltid. Vikariat fram till november 2018 med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.